Olajszaki

a Fuchs-Oil kenőanyag szakértő blogja

Hosszú csereperiódus

2011. november 10. 15:12 - Olajszaki Fuchs Oil

Ha a személyautómba, hosszú cserperiódusú teljesen szintetikus (5W-30) Fuchs motorolajat használok, nagyon ritka autó használat( havonta egyszer vagy egyszer sem) mellett, mikor ajánlott legközelebb lecserélnem a motorolajat?

 

Amennyiben ilyen ritkán használja csak az autót, abban az esetben a futási teljesítményt figyelmen kívül kell hagyni. Ilyenkor jön elő az idő intervallumos csereperiódus. Mi a km-es csereperiódus mellett még javasoljuk a 12 vagy 24 hónaponkénti cserét is, amennyiben a megengedett futási km-t nem érik el. Véleményem szerint 12 havonta érdemes megejteni egy olajcserét.

Üdvözlettel: Olajszaki!

 
komment
Címkék: Autós

Ford olaj

2011. november 10. 15:11 - Olajszaki Fuchs Oil

Érdeklődnék Titan Supersyn F 5W-30 motorolaj az HC/krakk olaj,vagy rész szint, vagy fullszint? A termék 1 literes kiszerelésének cimkéjén fel van tűntettve a ford jóváhagyás? A korábbi változat csak a Ford 913A/B-t tudta? (a korábbi változat részint HC vagy full?)(esetleg: Hol a legolcsóbb?) Milyennek a köv paraméterei: TBN/sulfáthamu/Viszkozitási index

 

 

A TITAN SUPERSYN F 5W-30 termék magas viszkozitási indexű ásványolajra épül. Tehát nem szintetikus termék. Viszkozitási index értéke 177, TBN száma 8.0-8.2 mgKOH/g. A termék a következő elfogadásokkal és ajánlásokkal rendelkezik: ACEA A5/B5, A1/B1, FORD WSS-M2C913-C, FORD M2C913-A, -B, JAGUAR M2C913-B.  Leggyorsabban nagykereskedőinken keresztül szerezheti be a szóban forgó terméket. Elérhetőségeiket a www.fuchs-oil.hu címen találhatja meg.

Üdvözlettel: Olajszaki

 
komment
Címkék: Autós

Váltóolaj Mazda 323F 1991

2011. november 10. 15:10 - Olajszaki Fuchs Oil

Az lenne a kérdésem, hogy amikor elindítom az autómat (Mazda 323f, 1991), akkor a motor felöl elég erősen hallatszik valamiféle súrlódási hang, mitha fém súrlódna fémmel. Észrevettem, hogy amikor benyomom a kuplungot, akkor abbahagyja azonnal.  Egyébként az alapjárat is 1600-1800-ról indul még mostanában is 25 fokba napon, de ez lehet, hogy normális.5-10 km megtétele után, lehet, hogy a motor és a váltó melegedése miatt, nem tudom, de abbahagyja szintén ezt a hangot.. Mitől lehet ez vajon? Váltóolaj hiánya esetleg? Vagy valami komolyabb? Voltam futómű hangoláson, azt mondták, hogy szivárog a váltóolajom, legalábbis ez látszott alulról nézve az autót.

 

A fémes hang (álló autó, járó motor esetén) valószínűleg a kinyomócsapágy, vagy a nyelestengely csapágy meghibásodásából adódhat. Ha ezt tapasztaljuk akkor is, amikor az autó gurul, sebesség fokozatban kinyomott kuplungnál, akkor nagy valószínűségel a nyelestengely csapágy ment tönkre. A magas alapjárati fordulatszám is visszavezethető több okra. Lehet itt probléma a motorhőfok jeladóval, vagy szívóoldali tömítetlenségével stb. is. Mindenképpen érdemes lenne mielőbb szerelővel megnézetni. Sajnos így távolból elég nehéz a hibakeresés. Ezek a problémák nem a kenőanyagra vezethetők vissza. Ha a váltóolaj szivárog, akkor mielőbb meg kell a szivárgást szűntetni, mivel a váltónak nem tesz jót, ha szárazon fut és nincs meg neki a megfelelő kenés. Nagymértékű kopást szenvedhet rövid időn belül, amely aztán teljes váltó felújításhoz, vagy cseréhez vezet.

Üdvözlettel: Olajszaki

komment
Címkék: Autós

Opel Omega '94

2011. november 10. 15:09 - Olajszaki Fuchs Oil

Az lenne a kérdésem, hogy komplett motor tömítések és szimeringek cseréje után érdemes lenne-e 5w30 olajat használni a jelenlegi 10w40 helyett Opel Omega ('94 X20SE 233eKM) személygépkocsiba, vagy ezzel a változtatással nem használnék semmit  ezért maradjak a 10w40 viszkozitásnál?  Ön mit ajánl? Mehet bele a Titan CFE MC 10w40? Válaszát előre is köszönöm?

 

Sajnos a tömítések, szimmeringek cseréje után sem érdemes már egy ilyen korosabb autóban 5W-30-as motorolajat alkalmazni, és ez a konstrukció amúgy sem az 5W-30as motorolajok alkalmazásához készült. Mindenképpen a 10W-40-es viszkozitású olaj használatát tudnám javasolni. Legtöbb esetben nem az elfolyásokból adódóan nő meg az olajfogyasztás, hanem a motor mechanikai kopásaiból eredően. Az égéstérben maradó többlet olaj működés közben elég. Kopott, zajos motorokhoz kiváló választás a TITAN CFE MC 10W-40 termékünk.

Üdvözlettel: Olajszaki

 
komment
Címkék: Autós

VW Polo 1,6 benzines

2011. november 10. 15:08 - Olajszaki Fuchs Oil

Volkswagen polo classic 1.6 benzines 30000km-futott gépjárművembe megfeleő-e a Maxx oil 5w40 szintetikus motorolaj

 

Sajnos az említett motorolaj minőségéről, illetve elfogadásairól nincsenek információim. Véleményem szerint kerülje el az ismeretlen eredetű és gyártójú motorolajok használatát. Amit Mi ajánlani tudunk Önnek használatra, az a  FUCHS TITAN SUPERSYN 5W-40 termék. Ez a termék teljes mértékben meg fog felelni az Ön elvárásainak, mind minőségben, megbízhatóságban, működésben és motortisztaságban.

Üdvözlettel: Olajszaki

 
komment
Címkék: Autós

Suzuki GSX-R 600 K9

2011. november 10. 15:08 - Olajszaki Fuchs Oil

Érdeklődnék, hogy Suzuki GSXR 600 K9-es motorba milyen motorolajat ajánlana.

 

Az említett motorkerékpár típushoz a FUCHS SILKOLENE PRO 4 SAE 10W-40 motorolajat tudom ajánlani. Ez a motorolaj kimondottan nagy viszkozitási indexel rendelkezik, így kiváló a nyírástűrő képessége. Még nagy igénybevételek esetén is biztosítja a megfelelő kenőfilmréteget valamint magasabb hőmérséklet hatására is tartja a viszkozitását.

Üdvözlettel: Olajszaki

 
komment
Címkék: Autós Motoros

Ford Transit váltó, diffi olaj

2011. november 10. 15:07 - Olajszaki Fuchs Oil

Vettem egy 1992-es évjáratú Ford Tranzit-ot. A futott km-t nem tudom, mert csak 99.000 km-ig mutat az óra. Vélhetően tóbb százezer km van benne... 2.5 -ös diesel motorral szerelték.(A hagyományos.)  Szeretném neki a legjobbat adni, ezért akarok Fuchs olajat rakni a váltóba és a diffibe is. A motorba Titan CFE-t fogok önteni, de váltó- és diffi ügyben tanácstalan vagyok. Legyen szives segiteni nekem abban, hogy melyik tipusu olajat rakjam az önök választékából az emlitett helyekre, illetve mekkora mennyiségek szükségesek a feltöltéshez?

 

 

A differenciálműbe a TITAN GEAR LS 90 hajtóműolajat tudom ajánlani. Amelynek a feltöltési mennyisége kb.: 1,7 liter. A kézi kapcsolású sebességváltó feltöltési mennyisége kb.: 1,25 liter. Ide érdekes, de az ajánlásokban egy automata váltófolyadékot találtam, ami pedig a TITAN ATF 3000 termék lenne.

Üdvözlettel: Olajszaki

 
komment

Civic motorolaj

2011. november 10. 15:06 - Olajszaki Fuchs Oil

Milyen olajat ajánl egy 1998-as Honda Civic Vti-be? Motorkód B16A2, 135 000 km van az autóban.

 

Milyen olajat ajánl egy 1998-as Honda Civic Vti-be? Motorkód B16A2, 135 000 km van az autóban.

A fent említett Civic Vti személygépkocsiba a TITAN GT1 PRO FLEX 5W-30 terméket tudnám ajánlani, amennyiben a motor működésével, az oaljfogyasztás mértékével nincsenek különösebb problémái.

Üdvözlettel: Olajszaki

 
komment
Címkék: Autós

H Astra

2011. november 10. 15:06 - Olajszaki Fuchs Oil

Van egy 2005-ös 1.6-os benzines H Opel Astram. Eddig Castrol Magnatec 10W40-t használtam, meg is vagyok vele elégedve, de ki szeretném próbálni a Fuchs olajat is. Mit javasol? Én a molibdén-diszulfidos CFE MC 10W40-t néztem ki. Amit tudni kell még, hogy a gyári GM olajtól az autó hidrotőkés lett. Több szerelőt is megkérdeztem és azt mondták, hogy ettől függetlenül járhatok vele. Mentem is azóta 50000 km-t, gond nélkül.

 

Véleményem szerint egy mai modern 10W-40-es motorolaj tökéletesen megfelel az említett Astrába, így elsődlegesen a TITAN SYN MC 10W-40 termék alklamazását ajánlanám. Kipróbálható a CFE MC 10W-40 is, de csak abban az esetben, ha a gépkönyben megadott specifikációknak megfelel. Mivel ez a termék inkább öregebb, kopott motorokban tudja rendkívül jól megmutatni teljesítményét. Mindenképpen nézzük meg az előírásokat (API, ACEA), ha ezek megfelelnek, akkor használható nyugodtan. Ha a 10W-40-nél jobb motorolajat szeretne kipróbálni, akkor a TITAN SUPERSYN LONGLIFE 5W-40 terméket ajánlom figyelmébe.

Üdvözlettel: Olajszaki

 

 
komment
Címkék: Autós
süti beállítások módosítása