Olajszaki

a Fuchs-Oil kenőanyag szakértő blogja

Ford Fusion olaj

2011. november 10. 15:04 - Olajszaki Fuchs Oil

Autóm 1,4 TDCI, 4 éves és 50 ezer km van benne. Eddig Ford Formula olaj volt benne, most váltottam Valvoline DuraBlend FE 5W-30 olajra. 15 ezer km után szoktam cserélni, ez általában 1-2 hónappal lépte túl az egy éves periódust. Legközelebb az Önök termékét tenném bele. Kérdésem hogy a jelenleg alkalmazott olaj teljes mértékben megfelel-e ennek az autónak, azaz az előírt csereperiódus előtt nem kell-e lecserélni? További kérdés hogy mennyire javasolja a különféle olaj-és üzemanyagadalékokat? Az olajadalék kevésbé érdekel mivel véleményem szerint a mai olajokban benne van aminek benne kell lenni de a különféle kutakon tankolható eltérő minőségű Diesel olajok és a nagy hideg által okozott esetleges problémákat ki tudom-e védeni valamelyik diesel üzemanyag adalékkal?

 

 

Mindig az autógyártó az aki megszabja az olajcsere intervallum hosszát. Jelen típusnál ez 20.000 km, vagy 12 hónap. Itt az a kérdés mindig, hogy melyiket éri el előbb. Ha a motorolaj elfogadásában tudja az autógyártó által kért minőségi elfogadást, akkor bátran alkalmazható. Az általunk ajánlott olaj a TITAN SUPERSYN F 5W-30 amely tökéletesen megfelel a fent említett típushoz.

A motorolajok utólagos adalékolását semmiképpen sem javasoljuk. A motorolaj gyártók gyártáskor már minden szükséges adalékot beleraknak a termékekbe ügyelve arra, hogy a különböző adalékok egyensúlyban legyenek egymással. Ezt az egyensúlyi állapotot érdemes hosszú távon fenntartani, mivel ettől való eltérés károsan befolyásolhatja a motor működését és állapotát.

A gázolajok tankolásánál, tanácsként tudnám mondani, hogy mindenképpen ismert olajcégek üzemanyagait tankolja, ezeknél biztosan nem lesz probléma a téli hónapok során. Bizonytalan eredetű, "no-name" kutaknál előfordulhat, hogy jóval kevesebb adalékot tartalmaz az üzemanyag. Azonban, legtöbb esetben nem is a gázolaj hidegtűrési tulajdonságából adódó paraffin kicsapódással van gond, hanem inkább a szennyeződések, víz, üzemanyagszűrő cseréjének elmulasztása, valamint a nagyon finom üzemanyagszűrők eltömődésével.

Üdvözlettel: Olajszaki

 

 
komment
Címkék: Autós

Hyundai Santa fe 2.2 CRDI olaj

2011. november 10. 15:03 - Olajszaki Fuchs Oil

2008-as évjáratú Hyundai Santa Fe 2.2 CRDI-s gépjárművem van. 30000-s szervízhez keresek Fuchs olajat. A Titan GT1 Pro-Flex 5w-30-as olajat találtam meg a keresőben. Eddig garanciális szervíz során Shell olajat raktak bele az autómba a 15000-s szervíznél, azóta mintha kissé hangosabb lenne a motor. Ezért is térnék át a Fuchs-ra mégha a szerelő nem is repes az örömtől (szakszervíz). Abban az esetben rakják bele, ha a specifikáció megfelel az előirtaknak, illetve olyan mint a Shell amit használnak: Shell Helix Ultra AX 5w-30. Rendelhetek Pro-Flex olajat, vagy mást javasolt. lehet-e a motorhang változás oka a korábbi Shell olaj.

 

Mindenképpen a TITAN GT1 PRO FLEX 5W-30 motorolaj az, amelyet Önnek ajánlani tudok. Nem csak azért, mert ez egy kiváló termék és olyan elfogadásokkal is rendelkezik, amellyel más gyártók termékei még nem, hanem mert a 2008-as évjáratú dízelmotorok már kivétel nélkül valamilyen füstgáz után kezelő berendezéssel (DPF) vannak szerelve, így követelményük az alacsony hamu tartalmú motorolaj (ACEA C3). Termékünk a következő elfogadásokkal rendelkezik: MB 229.51, API SM, ACEA C3/A3/B4, BMW Longlife-04, GM Dexos 2, VW 502.00/505.00/505.01

Nem biztos, hogy a motorhang változás a motorolajból jön. Egy jó tippet tudok adni Önnek: Miután lecseréltette az olajat, az első sarok után ellenőrizze, hogy valóban lecserélték-e a motorolajat. Ha kihúzza a nívópálcát és fekete az olaj, akkor csak ráírták a munkalapra, hogy lecserélték. Mostanában előfodulnak ilyenek.

Üdvözlettel: Olajszaki

 
komment
Címkék: Autós

Motorolaj választás Swift+Punto

2011. november 10. 15:02 - Olajszaki Fuchs Oil

A családban van két autónk egy Suzuki Swift 1.3 1997-es évjáratú 140.000km futott és egy Fiat Punto 1.2 8v 2004-es évjáratú 60.000km futott gépjármű.A Suzukiban Q8-as olaj van a Puntóban Addinol.Mindkét olaj szintetikus és 5w-40-es. Ezt szeretnénk kiváltani egy fajta olajra mégpedig az Önök termékére,mert nagyon sok jó véleményt hallottunk. Az lenne a kérés ajáljon nekünk olajat a fennt említettek helyett. Az autók főleg rövid távon vannak használva.

 

A rövidtávú használat miatt mindenképpen az SAE 5W-40-es viszkozitású olaj használatát javasolnám továbbra is, hacsak nincs megnövekedett olajfogyasztás. Olajunk, amely mindkét autóba tökéletesen megfelel, az a TITAN SUPERSYN 5W-40 termék lenne.

Üdvözlettel: Olajszaki

 
komment
Címkék: Autós

Astra Classic 2 olajcsere kérdés

2011. november 10. 15:00 - Olajszaki Fuchs Oil

Astra classic2 twinport motoros (1.4 xep) 2008-as autóba az autósbolt fuchs supersyn plus sae 5w40 ajánlott. Én megvettem, és le is cseréltem. De csak izgatott a dolog, és utána néztem. A fuchs-oil.hu olvasva nem tűnik jó választásnak ez az olaj. Ön mit javasol? Maradhat ez az olaj? Esetleg legközelebb milyet válasszak?

 

A fent említett Astrába teljesen jó választás az említett TITAN SUPERSYN PLUS 5W-40 termék. Természetesen maradhat ez a motorolaj. Hajlamos az olajválasztó a jelenleg kapható legjobb minőségű terméket ajánlani, annak ellenére, ha annak használata nem is indokolt adott típusnál. A legjobb minőségű motorolaj most az OPEL gépkocsikba az a TITAN GT1 PRO FLEX 5W-30 termék, mivel ez rendelkezik a legújabb General Motors elfogadással (GM DEXOS 2) is többek között.

Üdvözlettel: Olajszaki

 
komment
Címkék: Autós

Olajcsere Skoda Octavia 1.9 PDTDI

2011. november 10. 14:58 - Olajszaki Fuchs Oil

Tudna segíteni hogy az alábbi személygépkocsihoz milyen olajat szerezzek be (jobb minőségű)? Skoda Octavia 1.9 PDTDI 2007-es évjáratú. Továbbá megtudná erősíteni döntésemet hogy miért válasszam a Fuchs motorolajat a Castrol helyett.

 

Az Ön gépjárművébe a FUCHS TITAN GT1 LONGLIFE III 5W-30 terméket ajánlom, amely megfelel a VW 504.00 és 507.00 hosszú csereperiódusú motorolaj elfogadásnak (SKODA Octavia PDTDI esetén 30.000 km). Írhatnék hosszú, csillogó marketing regényeket, de a FUCHS csoportnak nem az a mottója, hogy mi legyünk a reklámaink által legismertebb olajgyártó vállalat, ami miatt nem is vagyunk az átlagos végfelhasználók által annyira ismertek. A hangsúlyt minden esetben elsősorban a fejlesztésre, minőségre és megbízhatóságra fektetjük. Nem véletlenül vagyunk európa legnagyobb első feltöltésű (gyári) kenőanyag beszállító vállalata, amelyet nagyon kevesen tudnak csak. Szeretnénk, ha felhasználóink saját maguk által szerzett tapasztalatuk alapján választanának és ajánlanának bennünket tovább mások figyelmébe is.

Szeretném Önt ezek miatt, csupán műszaki szempontok alapján meggyőzni. A FUCHS cégcsoport az, aki élen jár a cink-mentes adaléktechnológiával készült motorolajok gyártásával. Fontos azonban tudni, hogy még napjainkban is a motorolajok egyik legmeghatározóbb adaléka a cink-alkil-ditiofoszfát, amely rendkívül jó kenési tulajdonságokat ad a motorolajok részére. Azonban az egyre növekvő környezetvédelmi, motortisztasági és üzemanyag gazdaságossági előírásoknak való megfelelés rendkívül nagy kihívás a motorolajgyártók részére. Emiatt kell az új fejlesztések irányába elindulni.

Melyek a cinkmentes adaléktechnológiával készült motorolajok előnyei:

  • általánosan csökkenti a szulfáthamú kialakulását, ami jobb motortisztaságot eredményez
  • a kemény Ca/Zn-szulfát lerakódások helyett csak könnyen eltávolítható puha Ca-szulfát keletkezik
  • káros kémiai reakciók minimalizálódnak a korszerű katalizátorokban és füstgáz-utánkezelő berendezésekben (SCR, DPF)
  • magasabb az olaj oxidásiós stabilitása (lassaban öregszik)
  • magasabb a TBN szám (lassabban savasodik el, ezáltal jobb korrózió elleni védelmet ad)
  • jobb, hosszabb motorolaj élettartam
  • jobb kenési tulajdonságok miatt (könnyűfutás) - üzemanyag takarékosság
Remélem sikerült meggyőznöm Önt, hogy kipróbálja termékünket, megelégedéssel használja és ajánlja a jövőben másoknak. Annyit előzetesen mondanék, hogy drasztikus olajfogyasztás csökkenést ne várjon, mivel az olajfogyasztás mértéke sajnos a motorkonstrukcióból adódik.

Üdvözlettel: Olajszaki

 

 
komment
Címkék: Autós

olaj Suzuki Baleno aut.váltóba

2011. november 10. 14:58 - Olajszaki Fuchs Oil

Tiszteletem! Azt szeretném kérdezni, hogy Suzuki Baleno 99évj.aut.váltóba milyen olajat rakjak bele.

 

Szeretném kérni, hogy a lehető legmegfelelőbb ajánlás érdekében a gépjármű hengerűrtartalmát, és a hajtóanyag fajtáját is adja meg legközelebb. Előfordul, hogy azonos típusokon belül különböző gyártók váltóit szerelik be a gépjárművekbe, amelyek más-más olajminőséget igényelnek. Jelen esetben Önnek a FUCHS TITAN ATF 6000 SL automata váltófolyadékot ajánlom alkalmazásra.

Üdvözlettel: Olajszaki

 
komment

V70 2,5T

2011. november 10. 14:56 - Olajszaki Fuchs Oil

Üdvözlöm! Tanácsot szeretnék kérni melyik olajat javasolja a Castrol 20W-6o Edge helyett a Fuchs palettáról. Ugyanis a 300e.km-t futott turbós Volvóm csak ezt fogadja el "kis étvággyal". Szakértők a turbóra fogják az olajfogyasztást. A fenti olaj volt az amivel redukálódott az étvágy, a gyári előírású olajból egy kicsit sokat fogyasztott. Most Fuchs olajra szeretnék váltani, mit javasol. Az autó 2000-es évjáratú benzines. Ezen kívül egy barátom Ignise 180e.-el a motorban elfogadja e a TITAN SUPERSYN 5W-40-et vagy maradjon valamelyik 10W-40-nél. Mielőbbi válaszát előre is köszönöm.

 


Köszönjük, hogy ránk gondolt. Nagyon nehéz bármit is ajánlani, az Ön által leírt dolgok olvasása után. A Castrol edge 10W-60 egy kiváló termék, amely használatával valóban mérsékelhette az olajfogyasztást, mivel kiváló fizikai tulajdonságokkal rendelkezik, de sajnos csodák nincsenek. Ha valóban a turbó okozza a nagyobb olajfogyasztást, akkor semmiképpen sem javaslom, hogy a barátja Ignis-ével hasonlítsa össze az Ön autóját. Sajnos egy 5W-40-es szintetikus olaj nem lesz megoldás az Ön problémájára. Valószínűleg a nem megfelelő turbó használatból adódott a probléma. Sajnos sokan elfelejtik, vagy nem is tudják, hogy a turbós motorokat tartós, magas fordulatszámú üzemeltetés után rövid ideig alapjáraton kell még járatni, hogy az olaj vissza tudjon hűlni és a nagy sebességgel forgó turbó is le tudjon még úgy lassulni, hogy annak még legyen kenése. Ugyanis a motor leállításakor azonnal megszűnik az olajnyomás és a tehetetlenségéből adódóan tovább forgó turbó koptatja a csapágyzását amiből aztán tömítetlenségek lépnek fel. Ezután pedig már meg is nő az olajfogyasztás. Valószínűleg hamarosan be kell ruháznia egy új turbófeltöltőre, mivel az olajok már nem fogják tudni letömíteni a hiányosságokat, lehetnek azok akár a legszuperebb olajok is. Amit Önnek tudnék ajánlani a jelen körülmények között, az a TITAN CFE MC 10W-40-es termék. Ez egy fél-szintetikus termék, amely szilárd (MoS2) kenőanyag adalékot tartalmaz. Ez a termék a szilárd kenőanyag tartalmának köszönhetően rendkívül jó kenési és tömítési tulajdonságokkal rendelkezik, ami most rendkívül jól jön. Mellékelten elküldöm Önnek a termék leírását az e-mail címére.

Üdvözlettel: Olajszaki

 
komment
Címkék: Autós

Motorolaj

2011. november 10. 14:53 - Olajszaki Fuchs Oil

Tisztelt Olajszaki!Egy 2000-es évjáratú Opel Astra G-ről lenne szó motor 1.6 16V X16XEL Km:115000 Használat normál 95% város,rövid utak...évi 7-8 ezer km,évente olajcsere. A motor hosszú élettartamát szem előtt tartva milyen Fuchs motorolaj használata lenne a legmegfelelőbb.

 


Általános esetben a TITAN SYN MC 10W-40 termék tökéletesen megfelelne a fent említett gépkocsiba. Azonban, ha figyelembe vesszük a futott km-t, a használat módját és az olajcsere intervallumot, akkor mindenképpen érdemesebb egy könnyű futású motorolajat választani. Jelen esetben a TITAN SUPERSYN 5W-40 terméket ajánlanám Önnek alkalmazásra, amely a motor élettartamára kiváló hatással lesz.

Üdvözlettel: Olajszaki

 
komment
Címkék: Autós

Mazda 5 DPF dízelhez motorolaj

2011. november 10. 14:51 - Olajszaki Fuchs Oil

Érdeklődnék,hogy a TITAN GT1 PRO C-1 SAE 5W-30 (ACEA C1, A5/B5 - JASO DL-1 - Mazda)olaj helyett használható-e a TITAN GT1 5W-30 (API SL/CF - ACEA C3, A3/B4) olaj? Az olajbeöntő nyilásnál egyébként az ACEA C1 / JASO DL-1 felirat található.

 


Sajnos nem helyettesíthető az ACEA C-1es olaj az ACEA C-3al, bármennyire is egyszerűnek tűnik. Nem úgy hozták létre a szabványokat, hogy a nagyobb számmal rendelkező visszafele kompatibilis legyen a többivel. Ha nem volna köztük különbség, akkor nem is lenne szükség ennyi elfogadásra. Csak az egyik jelentős eltérés a két osztály között a hamutartalomban van, amelynek mértéke pedig kihatással van a motor tisztaságra és a részecskeszűrő élettartamára. Részecskeszűrővel (DPF) szerelt Mazda személygépkocsikba mindenképpen a TITAN GT1 PRO C-1 SAE 5W-30 motorolajat kell alkalmazni.

Üdvözlettel: Olajszaki

 
komment
Címkék: Autós
süti beállítások módosítása