Olajszaki

a Fuchs-Oil kenőanyag szakértő blogja

Audi A6 2.4 (1997) 180.000km

2011. november 10. 15:34 - Olajszaki Fuchs Oil

TITAN GT1 PRO FLEX 5W-30, TITAN GT1 PRO C-3 5W-30, TITAN GT1 LONGLIFE III 5W-30 Az alábbi motorolajak közül melyik a legmegfelelőbb egy 1997-ben forgalomba helyezett kb. 180.000 km futott 2.4 A6 AGA motorkodú AUDI személy gépkocsihoz.

 

Mind a három termék megfelel, de kissé túlzásnak tartom ezeket az olajokat az említett Audiba. Sajnos nem szabad mindig mindenben csak az olaj ajánlóra hagyatkozni, mert az a legtöbb esetben (főleg a motorolajoknál) marketinges szempontokat helyez előtérbe és nem kalkulál az egyéb paraméterekkel (mint pl.: futás teljesítmény). A fenti 3 olajunk a legújabb fejlesztésű motorok prémium minőségű motorolajai, amelyek főleg a legújabb dízel részecskeszűrős motorokhoz lettek fejlesztve. Egy 97-es motor még teljesen más tűrésekkel, illesztésekkel lett gyártva, ezért ezek a nagyon vékony olajok (SAE 5W-30) nem is igazán megfelelőek bele. Belerakható, de minden bizonnyal jelentősen megnőhet az olajfogyasztás és leeshet az olajnyomás is. 5W-40-es viszkozitású olajnál nem raknék bele vékonyabbat. Ajánlanám inkább a TITAN GT1 5W-40, vagy TITAN SUPERSYN PLUS 5W-40 termékeinket, esetleg még a TITAN SYN MC 10W-40-et is.

Üdvözlettel: Olajszaki

 
komment
Címkék: Autós

BMW K100 kardántengely kenés

2011. november 10. 15:33 - Olajszaki Fuchs Oil

Érdeklődni szeretnék egy speciális kenőzsír fajta iránt, amely jellemzően lassan mozgó, nagy terhelésű erőátviteli rendszerekhez használható (bordástengely, csúszócsapágy, stb.). Konkrétan egy BMW K100 motorkerékpár kardántengelyéről lenne szó, a gyári gépkönyvben említett "Optimoly MP3" kenőanyagot már nem gyártják, ennek kiváltására keresek megoldást. A névből kiindulva ez valamilyen molibdén tartalmú anyag lehet, a színe világoskék, és nagyon jól tapad.

 

Nem volt egyszerű az említett kenőanyagról bővebb információkat szerezni, de sikerült. Valóban molibdén tartalmú az említett kenőanyag, de mivel a szilárd kenőanyag tartalma már nagyon magas, ezért már nem a kenőzsírok kategóriájába, hanem kenőpaszták közé sorolandó. Amit tudnánk ajánlani helyette, az a GLEITMO 100, vagy GLEITMO 100S termékünk lenne. Ezek a termékek azok, amelyek a motorkerékpárosok körében kezelhető kiszerelésben elérhetők (100-as 250gr, 100S - 100gr vagy 400 gr).

Üdvözlettel: Olajszaki

 
komment

Teleszkópolaj

2011. november 10. 15:32 - Olajszaki Fuchs Oil

A motoromhoz (Kawasaki KZ 750 C1 Zephyr) a villához SAE 10W-20 olaj van előírva. Lecserélhetem-e hasonló viszkozítású hidraulika olajra a villaolajamat? Milyen hidraulika olaj felel meg a gyári olajnak viszkozitásban?

 

Nem hinném, hogy érdemes lenne megkockáztatni a villaolaj lecserélését normál hidraulika olajra. Azon a max.: 3-4 liter villaolaj árán ne múljon a biztonságos közlekedésünk. Mindenképpen javaslom a villaolaj alkalmazását. Amennyiben a SAE 10W-20-as viszkozitás az előírás, akkor a SILKOLENE FORK OIL MEDIUM termékünket kellene alkalmaznia. Több szempont is van, amely miatt jelentősen eltér a két olajfajta egymástól. Az SAE 10W-20-as megfelel különben az ISO VG 32-es viszkozitási osztálynak 40 °C-on.

Üdvözlettel: Olajszaki

 
komment
Címkék: Autós Motoros

VW Passat 1.9 PDTDI (2002)

2011. november 10. 15:31 - Olajszaki Fuchs Oil

Érdeklődni szeretnék, hogy 2002-es évjáratú Passatomba, mely gyárilag 131 Le-s (jelenleg 156 a chip miatt)milyen típusú olajat ajánl? Azt tudni kell, hogy viszonylag  nagy fordulaton (3000-3600)használom, nyomatékleadáskor rendesen kormol, de 8000 km-enként mindig cseréltetem az olajat és a szűrőket is. Havi szinten 5-6 ezer km-t gurul az autó!

 

Az Ön autója még az első generációs PDTDI dízelmotorral van szerelve, amelynek a gyári előírása a VW 505.01-es elfogadású motorolaj. Minden képpen javasolnám a továbbiakban is ennek az elfogadásnak megfelelő motorolajok használatát. Termékeink közül a TITAN GT1 5W-40, vagy a TITAN SUPERSYN PLUS 5W-40 terméket tudom Önnek javasolni. A megadott információk alapján valóban jó, ha 8.000 - 10.000 km után lecserélteti az olajat.

Üdvözlettel: Olajszaki

 
komment
Címkék: Autós

Skoda Octavia II. 1.9 PDTDI (2007) 140.000 km

2011. november 10. 15:30 - Olajszaki Fuchs Oil

Skoda Octavia II. 1.9 PDTDI 77Kw-os, 2007 évjáratú, 140 ezer km-t futott autóba milyen olajat javasol? Továbbá kérdésem még, hogy a megnövelt, 30e km-s olajcsere periódus tartható-e, vagy cseréljek 15e km-ént olajat?  95%-ban autópályán használom az autót.

 

Az említett autóba minden képpen a Volkswagen hosszú csereperiódusú olajának megfelelő motorolajat ajánlanám, amely megfelel a VW 507.00 elfogadásnak. Jelen esetben ez a TITAN GT1 LONGLIFE III 5W-30-as olajunk, amely teljes mértékben megfelel a kívánalmaknak. Nyugodtan alkalmazhatja a 30.000 km-es csereperiódust. Mivel a PDTDI motoroknál elfogadott a nagyobb mértékű olajfogyasztás is (kb.: 10.000 km/0,75-1L), így a 4,3L-es olajtöltethez akár 2 liter olajat is után tölthet egy csereperiódus alatt. Ez azt jelenti, hogy a teljes olajtöltet felét egyszer lecseréli teljesen új olajra, de ez a PDTDI motorok sajátossága. Saját tapasztalatból mondhatom, hogy bírja a 30.000 km-es csereperiódust.

Üdvözlettel: Olajszaki

 
komment
Címkék: Autós

Suzuki Swift 1,3 GLX 2002

2011. november 10. 15:29 - Olajszaki Fuchs Oil

Kérdezném hogy mit várhatok én ettől a tipusú TITAN SUPERSYN 5W-50 olajtól ha beleöntöm egy 2002 Suzuki Swift 1,3 GLX tipusú autóba.

Valójában a nagy terhelés alatt működő motorokban történő használatra készítették. Viszkozitása magasabb, mint a szokványos 5W-40-es olajoknak, így hideg folyási tulajdonságai valamivel gyengébbek, de tartósan magas fordulatszámon történő uzemeléskor jobban védi a motort. Inkább a verseny körülmények közötti használatra hegyezték ki a terméket. Nem vagyok benne biztos, hogy az 1.3-as Suzuki valóban ki tudja használni az olaj nyújtotta előnyöket, illetve az olajellátó rendszer minden körülmény között tudja-e biztosítani a folyamatos kenést. Javasolnám inkább az 5W-40-es TITAN SUPERSYN, vagy TITAN GT1 termékeinket. Ha jól tudom a Suzuki gyárilag sem ajánlja az 5W-50-es viszkozitás használatát.

Üdvözlettel: Olajszaki

 
komment
Címkék: Autós

BMW 320D E90 2005, 205.000 km

2011. november 10. 15:29 - Olajszaki Fuchs Oil

Van egy BMW 320D E90 (2005.08. évjárat, 205.000 km) autóm, melyen most volt olajcsere. Eddig a Titan GT1 5W-30 olajat használtam, de mivel "eszi" az olajat, kértem, hogy 5W-40-est tegyenek bele. Az olajcsere után láttam meg, hogy a Titan Supersyn 5W-40-est tették bele (és nem a GT1 5W-40-est), ami nem tudja az előírt BMW LL-04-es specifikációt. A kérdésem a következő lenne: felesleges az aggodalmam, vagy cseréltessem ki az olajat?

 

Sajnos előfordul néha, hogy nem a kért olajat töltik bele az autóba. Aggodalomra semmi oka, hacsak nem DPF-el (dízel részecskeszűrővel) szerelt az autója és emiatt előírás a BMW LL-04-es olaj. Ez azonban nem derült ki számomra a leírtakból egyértelműen. Ha DPF-es, akkor javaslom az olaj azonnali cseréjét TITAN GT1 5W-40-re. Ha azonban nem, akkor használhatja a jelenlegi olajat, esetleg cseréltesse le majd előbb, mint 30.000 km. Ha nem részecskeszűrős az autója, akkor akár a TITAN SUPERSYN LONGLIFE 5W-40 is szóba jöhet használatra.

Üdvözlettel: Olajszaki

 
komment
Címkék: Autós

Opel Corsa 1.2 39.000 km

2011. november 10. 15:28 - Olajszaki Fuchs Oil

Az olajválasztó azt mondta, hogy a gépkocsimba a TITAN GT1 PRO C-3 5W-30 megfelelő. De az opel specifikációt nem látom rajta sehol. Nyugodtan beletehetem a kocsiba vagy inkább meg se próbáljam beletenni? Válaszát előre is köszönöm! SOS lenne a dolog,mert már csere érett vagyok! 2004. corsa.1.2-es 39000 km. benzines.

 

Sajnos mindig, mindenben nem lehet az olajválasztóra hagyatkozni. A 2004-s Opelekbe még nem szükséges a legújabb fejlesztésű, főleg dízel részecskeszűrős motorokhoz fejlesztett ACEA C-3 elfogadású motorolaj. A régebbi Opel típusokban nyugodtan alkalmazhatók az 5W-40-es motorolajok, mégha azok esetleg nem is rendelkeznek kimondottan Opel elfogadással. Amit ajánlhatok alkalmazásra, az a TITAN SUPERSYN LONGLIFE 5W-40 olajunk. A TITAN GT1 PRO C-3 olajat nem forgalmazzuk, helyette a TITAN GT1 PRO FLEX 5W-30 olajunk van mivel ez több, elfogadással rendelkezik, köztük a legújabb GM elfogadással, amely a régebbi Opel elfogadásokat is kiváltja. Ez a DEXOS 2-es elfogadás.

Üdvözlettel: Olajszaki

 

 
komment
Címkék: Autós

Audi A4 1.9TDI 90LE

2011. november 10. 15:27 - Olajszaki Fuchs Oil

Mindíg jól megfontolom, és igyekszem a lehető legjobb olajat vásárolni az autómba. Most szeretnék kipróbálni egy "első feltöltésű" márkát. Az autóm egy 1996-os gyártású, Audi A4 1.9TDI 90LE, 200e km-el, jó állapotú, kicsit módosított (kb. 110LE) motorral, de ennyi idő után nyílván nem hasonlítható az új állapotához. Kb. 70%-ban városi használatban Budapesten, nyugodt stílusban. Városi forgalomban elhanyagolható, tartós autópálya használatnál 1000km-en kb. 2- 2,5 dl olajfogyasztással, legalábbis a jelenleg használt motorolajból. Eddig csak 10w 40-es olajat használtam, konkrétan Liqui Moly Super Leithlauf-ot, jelenleg ugyanebből a MoS2-t (német autóba német olajat :-D ). Mivel minden általam talált jelenlegi "olajválasztó" 5w40, illetve 5w30-at ajánl, hajlanék a kipróbálására, de mindenképpen kíváncsi lennék egy "igazi" szakértő véleményére, mert az olajválasztók gondolom nem veszik figyelembe a futott kilométert, de egy szakértőnek nyílván van ezirányú gyakorlati tapasztalata!

 

Az olajválasztók ajánlásaira nem lehet 100%-ban hagyatkozni, mivel azok sajnos azért egy kicsit mindig a marketing szemszögéből nézve ajánlják az olajokat, mégha az néha teljesen indokolatlan is. Legtöbb esetben hasznos, főleg a legújabb fejlesztésű gépjárművek esetében. De sajnos nem veszik figyelembe, hogy egy 2000 előtti autó, már nem a gyári illesztésekkel rendelkezik, így kenőanyag igényei is mások lehetnek. Illetve 2000 előtt a legjobb motorolajok is csak esetleg 5W-40-es viszkozitással rendelkeztek, de a piaci részesedése a 15W-40-nek volt a legnagyobb. Akkor még a 10W-40-es motorolaj is Hi-Tec-nek számított. Semmi képpen sem javasolnám az 5W-30-as olaj alkalmazását, mivel ez nagyon vékony olaj egy 96-os autóhoz. Ennek alkalmazásával ugrásszerűen meg fog nőni az olajfogyasztás. Ugyan ez a véleményem az 5W-40-ről is. Ha mindenképpen szeretne egy 5W-40-es olajat kipróbálni, akkor ugyancsak MoS2-os olajat javasolnék. Nem szerencsés egyszerre váltani viszkozitást és MoS2 adalék mentes olajat is, mert akkor nagy valósznűséggel furcsaságokat fog tapasztalni. Az javasolnám, hogy 5W-40-es olajként próbálja ki a TITAN CFE MC 5W-40 termékünket, amely ugyancsak tartalmaz MoS2 adalékot, de egyben 5W-40-es is.

Üdvözlettel: Olajszaki

 
komment
Címkék: Autós

Citroen C3 váltóolaj mennyiség

2011. november 10. 15:26 - Olajszaki Fuchs Oil

Azt szeretném meg kérdezni,hogy C3-as citroen váltóba  mennyi olaj kell.

Sajnos ennyi információ nem elegendő a pontos ajánlás megtételéhez. A feltöltési mennyiségek függnek a motor hengerűrtatalmától, évjárattól, váltó típusától stb.. Mindenképpen kérném megadni a gépjármű pontos adatait, hogy a lehető legpontosabb választ tudjam adni. Sok esetben ugyan az a model többféle váltóval is lehet szerelve, és mindegyiknek eltérő a feltöltési mennyisége!

Mint például: Citroen C3, 1.4 16V, (2006) kézi kapcsolású váltóval.

Amennyiben kézi kapcsolású váltóval van szerelve, úgy a feltöltési mennyiség 1,8 - 2,1 liter között változik!

Üdvözlettel: Olajszaki!

 
komment
Címkék: Autós
süti beállítások módosítása