Olajszaki

a Fuchs-Oil kenőanyag szakértő blogja

Skoda Octavia 1.9 PDTDI 2006, 78.000 km.

2011. november 10. 15:42 - Olajszaki Fuchs Oil

Azt  szeretném  kérdezni,  hogy nekem  Skoda Oktaviám  van,  a Tour  változat,  2006-os  évjárat 1.9 pdtdi, és most van rajta 78.000 km-es sokalom,  hogy  fel kell öntenem az olajat, igaz nem sokat, de kb. az olajcseretől a másik olajcseréig kb.: 1-2 liter megy bele ez a max. amit beleöntök az olajcsere 27.000 km bír ki, de amúgy semmi gond vele jól megy a kocsit újjan vettem, esetleg ha tudna valamit ezzel kapcsolatban mondani nagyon megköszönném, és még annyit mondanék, ezelőt is Octaviám volt, igaz csak sima 1.9 dizel az abszolút nem kellet felöntenem olajjal. Nagyon várom a választ..

 

Aggodalomra semmi oka, ez teljesen normális ennél a motor konstrukciónál. Sajnos a PDTDI rendszer egyik nagy hátránya, hogy a motorolajtól rendkívül sokat követel és ez a motorolaj fogyásában meg is látszik. Saját tapasztalatból mondom, hogy a 30.000 km-es csereperiódus alatt a 1,5 - 2 literes motorolaj utántöltés teljesen normális. Cserébe viszont nagyon jó az üzemanyag fogyasztása. Lényeg, hogy mindig legyen benne megfelelő mennyiségű motorolaj, amely teljesíti a VW 507.00 követelményt és 5W-30-as viszkozitású legyen, ha ezek teljesülnek, akkor a DPF-el (dízel részecskeszűrő) sem lesz gondja. A régebbi dízel motorral szerelt Octáviák teljesen más dízel rendszerrel voltak szerelve, azok még a hagyományos adagolósak voltak ezeknek az olajfogyasztása jóval kevesebb volt, de nem is tudták a 30.000 km-es futási teljesítményt vele elérni. A legújabb VW által alkalmazott Common Rail (közös nyomócsöves) rendszerrel szerelt VW motorok megint csak nem fognak ilyen mértékű olajfogyasztást produkálni.

Üdvözlettel: Olajszaki

 
komment
Címkék: Autós

Renault Thalia 1.4 16V 2003-as

2011. november 10. 15:42 - Olajszaki Fuchs Oil

A kérdésem az hogy Renault Thalia 1.4 16v benzines 2003-as évjáratu autóba milyen minőségü és mennyi sebváltóolaj szükséges csere esetén.

Sajnos arról hogy pontosan mennyi olaj kell a váltóba nincsenek információim, de ezt az autó kezelési kézikönyvében meg kellene találnia. kb.: 2-3 liter a feltöltési mennyisége. Amit ajánlani tudunk hozzá, az a TITAN SINTOFLUID 75W-80-as termék lenne.

Üdvözlettel: Olajszaki

 
komment
Címkék: Autós

Kerékpár

2011. november 10. 15:41 - Olajszaki Fuchs Oil

Egymással érintkező alumínium felületeket szeretnék megfelelő kenőanyaggal kezelni, hogy a terhelés hatására bekövetkező minimális elmozdulás ne járjon nyiszogó, pattogó hanggal. A kenés helye kerékpár üléscső és váz, mindkettő aluminiumötvözet.

Valójában nem is tudom elképzelni, hogy az említett helyen ilyen problémák léphetnek fel, mivel a nyeregcső elvileg be kell hogy legyen szorítva annyira a vázba, hogy az semmiféle mozgást nem tehet. Mivel ha nem így van, akkor a nyeregbe történő felüléskor a nyeregcső így be is csúszhat a vázba. Vagy nem jól gondolom? Amit ajánlani tudok, az egy zsírspray, amely háztartási és hobby célokra tökéletesen megfelel, illetve egy teflon tartalmú kenősprayt. Az elsőnek a neve RENAX GLEITSPRAY a másik pedig a HP LUB 09 lenne.

Üdvözlettel: Olajszaki

 
komment

CNC esztergába olaj

2011. november 10. 15:40 - Olajszaki Fuchs Oil

Egy 1986-os évjáratú CNC esztergában szeretnénk olajat cserélni.Az adattáblán SHELL R 32 típus szerepel.Kérem szíveskedjenek FUCHS olajból alternatívát ajánlani.

A fent említett olaj helyett a FUCHS RENOLIN MR 10 VG 32 termékünket tudjuk ajánlani. Elérhetőségét továbbítom nagykereskedőnknek, aki hamarosan felveszi Önnel a kapcsolatot.

Üdvözlettel: Olajszaki

 

komment
Címkék: Metál Autós Ipari

Iveco EuroTech MP Cursor 10 260E43

2011. november 10. 15:39 - Olajszaki Fuchs Oil

2000-es évjáratú iveco 260E43-tipusú tgk.-ba a gépkönyvi előírás szerint urania turbo LD /15w-40 E3/96/ olaj kell és azt is használjuk. Az autósboltos szerint nem ez kell bele. A motor cursor10 tipusú és 430 lóerős.

 

Amennyiben a gépkönyvi előírásban a fent említett olaj és elfogadás szerepel, akkor abban az esetben semmi gond az alkalmazott olaj minőségével. Az autósbolt gondolom már egy sokkal jobb minőségű terméket szeretne Önnek javasolni, amellyel már észrevehetően javulhatnának a fogyasztási, motorvédelmi, futási teljesítmények. A fenti elfogadás nem a legújabbak közé tartozik, így vannak már termékek, amelyek ezt jócskán túlteljesítik. Hasonló, de már magasabb minőségi elfogadásokkal rendelkező termékünk a TITAN TRUCK 15W-40 motorolaj, amelyet ajánlanék Önnek. Ha jó állapotban van a fent említett kamion motorja, és nem jelentkezett eddig túlzott olajfogyasztási probléma, akkor akár a TITAN CARGO MC 10W-40 termékünket is kipróbálhatja, amely üzemanyag fogyasztásban 2-3% megtakarítást is jelenthet.

Üdvözlettel: Olajszaki

 
komment

Seat Ibiza 2008 váltóolaj

2011. november 10. 15:38 - Olajszaki Fuchs Oil

A VW váltóolajoknak vannak különböző szabványai ( pl G052.178, G052.171, G052.726, Stb). A kérdésem az lenne, hogy ezek a szabványok miben különböznek egymástól, illetve keverhetőek e egymással. A konkrét autó, amibe kéne egy Seat Ibiza 2008-as BXW motorkódú, manuális 5 sebességes váltóval. Tudtommal G052.178 (Fuchs Sintofluid FE 75W) kéne bele, de nekem Titan Sintofluid 75W-80 olajam van(G052.171). Jó bele? Továbbá a Honda, Peugeot, Suzuki, Toyota 90-es évek közepétől gyártott váltóiba is a Fent említett 75W-80 - at használom. Jól teszem?

 

Az autóipari elfogadások szabványai nagyon sok műszaki paramétert foglalnak magukba. Ilyenek pl.: alapolaj fajtája, viszkozitás, viszkozitási index, habzási tulajdonságok, sűrűség, adalékok fajtája és mennyisége, tesztek fajtái, stb., sajnos pontos információim azonban nincsenek a szabványok teljes tartalmáról. Így mindig az elsődlegesen javasolt és követendő ajánlás, amelyet a gépkönyv javasol. Ez manapság már nem is konkrét termék, hanem az autógyártó által megadott minőségi szabványok, mint pl.: API GL-4, VW G052.178, MB 236.10, stb.. Amennyiben nincs meg a gépkönyv, abban az esetben valamelyik olajajánló az, amely iránymutatást adhat az alkalmazható olaj fajtájára. A FUCHS SINTOFLUID FE 75W termék alkalmazását javasolnám elsődlegesen itt. Talán a SINTOFLUID 75W-80 is megfelelő lenne bele, de nem ajánlanám 100%-os meggyőződéssel. Az említett régebbi modellekbe tökéletesen jó a TITAN SINTOFLUID 75W-80-as termék.

Üdvözlettel: Olajszaki

 

 
komment
Címkék: Autós

Toyota Avensis 1.6 B 1999, 150.000km

2011. november 10. 15:37 - Olajszaki Fuchs Oil

1999-es 1.6 benzin/LPG Toyota Avensis-em van! Óra szerint 150.000 km van benne. Az autó igen nagy igénybevételnek van kitéve (oktatásra használom). Melyik olajukat javasolja (Én a Titan Supersyn 5W-40-est vagy 5W-30-ast néztem), illetve próbáljam meg szervizkönyv szerinti 15.000 km csereperiódust vagy 10.000 km után cseréljek ahogy eddig?

Véleményem szerint a TITAN GT1 5W-40, vagy a TITAN SUPERSYN LONGLIFE 5W-40 termékek lennének a legjobb választások az Ön autójához. Mindenképpen javasolnám a 10.000 km-kénti olajcserét, vagy még a gyakoribbat is el tudnám képzelni, mivel az autó nagyon sokat közlekedik városi forgalomban, ahol nagyon sok az indulás-megállás üzem, alacsony sebességgel, néha magas fordulaton. Az ilyen fajta alkalmazás nagymértékben igénybeveszi az olajat és a motort is egyaránt.

Üdvözlettel: Olajszaki

 
komment
Címkék: Autós

Audi A4 1.9 TDI 200.000km, 1996

2011. november 10. 15:37 - Olajszaki Fuchs Oil

Mindíg jól megfontolom, és igyekszem a lehető legjobb olajat vásárolni az autómba. Most szeretnék kipróbálni egy "első feltöltésű" márkát. Az autóm egy 1996-os gyártású, Audi A4 1.9TDI 90LE, 200e km-el, jó állapotú, kicsit módosított (kb. 110LE) motorral, de ennyi idő után nyílván nem hasonlítható az új állapotához. Kb. 70%-ban városi használatban Budapesten, nyugodt stílusban. Városi forgalomban elhanyagolható, tartós autópálya használatnál 1000km-en kb. 2- 2,5 dl olajfogyasztással, legalábbis a jelenleg használt motorolajból. Eddig csak 10w 40-es olajat használtam, konkrétan Liqui Moly Super Leithlauf-ot, jelenleg ugyanebből a MoS2-t (német autóba német olajat :-D ). Mivel minden általam talált jelenlegi "olajválasztó" 5w40, illetve 5w30-at ajánl, hajlanék a kipróbálására, de mindenképpen kíváncsi lennék egy "igazi" szakértő véleményére, mert az olajválasztók gondolom nem veszik figyelembe a futott kilométert, de egy szakértőnek nyílván van ezirányú gyakorlati tapasztalata!

 

Megállapítása motorolajoknál, sajnos rendhagyó. Az olajválasztók legtöbb esetben a legújabb fejlesztésű motorolajokat ajánlják automatikusan, még ha az nem is mindig indokolt. Ebbe az évjáratú modellbe, ha ennyi a futott kilómétere, akkor mindenképpen 10W-40-es olaj alkalmazása lenne az indokolt. Nem javaslom semmiképpen sem az 5W-30 vagy 5W-40-es olajok alkalmazását, mivel az olajfogyasztás mértéke mégjobban megugrana. Így is kicsit soknak tartom az 1000 km-kénti 2-2,5 dl-es olajfogyasztást. Valószínűleg a motor már kissé kopott lehet (+ mégha füstöl is rendesen ha odalépnek neki). Javaslom, hogy maradjon a MoS2 tartalmú 10W-40-es motorolaj használatánál. Az 5W-30 és 5W-40 már csak nagyon vékony olajfilm réteget tud kialakítani, amely a tömítettséget és a folytonos kenőfilréteget nem biztos, hogy tudja biztosítani. Ajánlanám alkalmazásra a TITAN CFE MC 10W-40-es termékünket használatra.

Üdvözlettel: Olajszaki

 
komment
Címkék: Autós

Suzuki SX4 1.6 B

2011. november 10. 15:36 - Olajszaki Fuchs Oil

Vásároltam egy Suzuki SX4 Sedan 1.6 benzines gépkocsit. A kezelési könyvében egyetlen olajat ajánlanak a SAE 0W-20-as olajat. Idáig én 0W-20-as olajról nem hallottam. Írnának róla valamit? Ajánlják ezt az olajat Önök is? Mennyibe kerül?  Hol lehet megvásárolni? Milyen tapasztalatok vannak? Nem túl híg ez egy Suzukiba?

Egy kissé túlzásnak tartom a 0W-20-as termék alkalmazását a Mi klímaviszonyaink között. Mi a 0W-30-as olajnál nem ajánlanánk vékonyabbat, de inkább az 5W-30 lenne az elfogadhatóbb. Nagyon kevés olajtársaság az, akinek egyáltalán van 0W-20-as olaja.
A TITAN GT1 0W-20.as termékünk prémium minőségű, cinkmentes, benzin és dízel üzemű, sport és verseny motorok részére. Speciálisan sport és verseny célokra fejlesztve. Kiváló üzemanyag gazdaságossági karakterisztikával. Kiváló hidegindítási tulajdonságok. Maximális teljesítmény extrém körülmények között.TITAN GT1 0W-20 egyike a leginnovatívabb motorolajoknak a világon. Ez a kiváló formula teljesen szintetikus alapolajokra és a legmodernebb adaléktechnológiára épül. TITAN GT1 0W-20 csökkenti a súrlódást, első osztályú kopásvédelmet ad, nem tartalmaz nehézfém alkotórészeket és biológiailag lebomló. Extrém hő stabilitású termék, amely ellenáll az oxidációnak. Továbbá közepes hamutartalmú motorolaj, csökkentett szulfáthamu, kén és foszfor tartalommal. TITAN GT1 0W-20 számos teszten, versenyen bizonyított termék. TITAN GT1 0W-20 használata, alacsonyabb üzemanyag fogyasztást és kevesebb CO2 emissziót eredményez, magasabb motor teljesítmény mellett.

 

Megvásárolni a honlapunkon (www.fuchs-oil.hu) található nagykereskedőinktől tudja, akik árak tekintetében is segítségére lesznek.

Üdvözlettel: Olajszaki

 
komment
Címkék: Autós

Honda HR-V 2003. 1.6 B

2011. november 10. 15:34 - Olajszaki Fuchs Oil

Kérdésem lenne hogy a szerelőm a TITAN SINTOFLUID 75W-80-as hajtómű olajat öntötte a váltómba (Honda HR-V 2003. 1.6 benzin (A gépkönyvem motorolajat ír!) Jó lesz bele?

 

Annak ellenére, hogy a gépkönyv motorolajat írt elő, nem kell aggódnia, mivel a választott termék teljesen jó lesz az autójába. Ez a termék kimondotta kézi kapcsolású váltókhoz van fejlesztve. Amennyiben motorolajat írnak elő, abból feltételezhető, hogy nincsenek a váltónak túzottan nagy igényei a kenőképességgel szemben.

Üdvözlettel: Olajszaki

 
komment
Címkék: Autós
süti beállítások módosítása