Toyota Corolla 1.4 D4-D 2006-os dízel 150.000 km-t futott autómba milyen viszkozitású olajat javasolna?
Használatra leginkább a TITAN GT1 5W-40-es termékünket tudnám javasolnám.
Üdvözlettel: Olajszaki
Toyota Corolla 1.4 D4-D 2006-os dízel 150.000 km-t futott autómba milyen viszkozitású olajat javasolna?
Használatra leginkább a TITAN GT1 5W-40-es termékünket tudnám javasolnám.
Üdvözlettel: Olajszaki
Korábban azt tanitották, hogy 10.000 km után kell olajat cserélni. A mai korszerű longlife olajakat hány km megtétele után ajánlott lecserélni??
Régebben még kevesebb km megtétele után is ajánlott volt az olajok cseréje, sőt léteztek akkor még évszaktől függően cserélendő egyfokozatú motorolajok is. Azonban a folyamatos vegyipari fejlesztésekkel és a motorok műszaki fejlesztése által ezek a termékek egyre hosszabb csereperiódusok elérésére váltak alkalmassá. Ma már személyautóknál nem ritka, hogy a gépgyártók megengedik a 30.000 és 50.000 km-es olajcsere periódusokat. De ezek az intervallumok gyártmánytól, típustól, motor fajtától és évjárattól egyaránt függnek. Nem beszélve a használatból adódó módosító tényezőről, mivel az sem mindegy, hogy valaki azt a Km mennyiséget városban, autópályán, vagy éppen terepen hajtja bele a gépkocsijába. Véleményem szerint azonban nem érdemes megvárni az olajcsere periódus végét az olajcserével, mivel ekkor az olajok már jelentős mértékben elfáradnak. Akinek igazán fontos és jelentős értéket képvisel a gépkocsija, annak érdemes még a longlife olajokat is 15-20.000 km-t, vagy évente lecserélni.
Üdvözlettel: Olajszaki
2002-es 1.9 PDTDI Audi A6-os autómba,egy új turbó cseréje után a szerelőm Fuchs 5W-30-as titan GT1 olajat öntött, és azt szeretném tudni, hogy megfelelő-e ez a tipusú olaj ebbe a motorba? Előtte castrol 10W-40-es olaj volt benne. Lehetséges-e, hogy az olaj nem megfelelő minősége miatt ment tönkre a régi turbóm? (Lógott a tengelye és felhordta az olajat). Az autóban ekkor 144.000 Km volt.
A TITAN GT1 sorozatunknak többféle változata is létezik 5W-30-as viszkozitásban, de nagy valószínűséggel a betöltött olaj megfelel az Ön gépkocsijába. Amennyiben GT1 Longlife III 5W-30, GT1 PRO FLEX 5W-30 került az autóba, akkor nincs semmi probléma az olajjal. Arra kell figyelni az olaj kiválasztásánál, hogy az rendelkezen a Volkswagen ezen elfogadásainak valamelyikével: VW 505.01, vagy 507.00. Sajnos a PDTDI motorok nagyon érzékenyek a motorolajra és azok adalékolására. Ha a Castrol Magnatec 10W-40 terméket használta ezelőtt, akkor ez az olaj nem volt a legjobb választás, mivel ez az olaj egyáltalán nem rendelkezik a PDTDI motorok támasztotta igényekkel. Azonban a turbó meghibásodása valószínüleg nem a nem megfelelő minőségű motorolaj alkalmazásából adódótt. A leírtakból inkább a nem megfelelő használatra következtetek. A turbótengely lógását, a csapágyazásának megkopása okozza, amely pedig a rossz használatból adódó kenési elégtelenségből alakul ki. Sajnos nem győzzük elégszer hangsúlyozni, hogy a turbófeltöltős, motorokat nagy fordulatszámmal történő használat után nem szabad azonnal leállítani, mivel a turbó tengely ilyenkor még 100.000 1/perc fordulatszámmal is foroghat, viszont a motor leállításával az olaj cirkulációja leáll és a turbótengely szárazon súrlódik a csapágyazásán, amely ilyenkor jelentős kopást szenved. Ajánlott megállás után még a motort alapjáraton menetni 0,5 - 1 percig a leállítás előtt.
Üdvözlettel: Olajszaki
Az lenne a kérdésem a Fuchs palettában van-e legalább minőségben olyan jó, vagy jobb olaj speerdifferentiál múbe mint a Castrol SAFX? Toyota Hiace D4d, 4WD 2004 évj.-ba kell. Mi régi Fuchs felhasználók vagyunk, de a Toyota szerviz szerint a Casrtol ebben a legjobb. Jó lenne ha segíteni tudnál.
Természetes, hogy van, sőt mi több, csak jobb olajunk van sperr-differenciálműbe, mint a Castrol SAF-X olaj, mivel ez nem alkalmazható sperr differenciálműbe. Ugyanis ez a termék nem tartalmaz LS (limited slip) adalékot, így aki ezt ajánlotta, az nem vette figyelembe a differenciálmű előírásait. Az előírásnak megfelelő olaj a Castrol Hypoy LS 90, vagy a Castrol SAF-XJ 75W-140 termék lett volna, amelyeknek megfelelőink a TITAN GEAR LS 90, vagy a TITAN SINTOPOID LS 75W-140. Ha problémák voltak a differenciálművel, akkor azok minden bizonnyal ebből az olaj félre töltésből adódtak. Ebből is látszik, hogy hiába csúcsminőségű egy termék, ha azt nem a megfelelő helyre töltik, akkor nem ér szinte semmit.
Üdvözlettel: Olajszaki
Van egy Chrysler Sebring 2.7 lx 2002 gyártású autóm, ehhez keresek fagyállót, amelynek meg kell felelnie a Chrysler MS9769 előírásnak, az amerikai szakik szerint csak ez jó bele, viszont ilyet nem találtam csak Amerikában.Valamint érdekel még ATF +4 -nek megfelelő automataváltó olaj is, de, csak olyan amit a Chrysler is jóváhagyott!
Itt Európában nem lesz könnyű olyan fagyállót, illetve automataváltó folyadékot találni, amely rendelkezik a Chrysler gyári elfogadásokkal. Amit Mi tudunk ajánlani Önnek, az a MAINTAIN FRICOFIN koncentrátum, mint fagyálló termék az említett típusba. Váltóolajnak az TITAN ATF 4400 termékünk a legmegfelelőbb. Illetve javasolni tudjuk még a Chrysler hivatalos márka kereskedéseit és szervizeit, ahol beszerezheti a szükséges anyagokat, amennyiben ragaszkodik a Chrysler elfogadásokkal rendelkező termékekhez.
Üdvözlettel: Olajszaki
2004 nissan almerába 1.5 benzines melyik motorolajat és melyik váltó olajat ajálja? Sportosan is sokat megyek. 5w-50? A választ elöre is köszönöm.
Az 5W-50-es motorolaj alkalmazását kissé túlzásnak tartom ebbe a motorba. Nem hinném, hogy annyira sportosan tudná használni az autót, hogy abba az 5W-50-es olaj kelljen. Természetesen bele lehet tenni, de hideg időben való indításkor az akkumlátort sokkal jobban igénybe veszi, mint valamelyik alacsonyabb viszkozitású társa. Az hogy sokat megy, az inkább előny, mint hátrány a motorolaj kiválasztásánál. Ha igazán egy jó olajat szeretne az autójához, akkor inkább a TITAN GT1 5W-40 termékünket ajánlanám. Váltóolajként a TITAN SINTOFLUID 75W-80 termék a megfelelő.
Üdvözlettel: Olajszaki
Kia Ceed 1.6 Crdi 2008. évjáratú autóba az olajválasztó Titan GT1 Pro-C-3 5W-30-as olajat javasol. Ön azt mondja, hogy ezt az olajat nem forgalmazzák. Akkor ez az olaj nem jó? Már benne van az autóban.
A Titan GT1 PRO C3 5W-30 teljesen jó termék a kérdéses autóba. Magyarországon mi csak azért nem forgalmazzuk, mert a TITAN GT1 PRO FLEX 5W-30-as termékünk ugyancsak rendelkezik az új ACEA C3-as elfogadással, valamint még egyéb más olyan gépgyártói elfogadásokkal is, amellyel például a PRO C3 nem rendelkezik. Így magyarországi vállalatunk úgy döntött, hogy csak a PRO FLEX terméket forgalmazza.
Üdvözlettel: Olajszaki
Egy kis segítségre lenne szükségem. Az 535d.BMW-m automataváltójába szeretnék olajat cseréltetni 78000km-van a kocsiban most volt 5 éves 272Le és 560 Nm a teljesítménye.Melyik olajat kell hozzá megvennem?
Az Ön által megadott szgk. váltójába a TITAN ATF 4134 típusú automata váltófolyadékunkat tudjuk ajánlani. A váltó feltöltési mennyisége 9 liter.
Üdvözlettel: Olajszaki
Érdeklődnék, hogy a Titan Supersyn Ecoflex 5W30-as olaj jó e az Opel Corsámba? 1.3 cdti, 2007-es Corsa D, motorkód: Z13 DTJ. A legjobbat szeretném neki adni, mert megérdemli.
Az említett termék tökéletes lenne az Ön autójába, de ezt a terméket már leváltottuk egy újabb Opel gépkocsiknak fejlesztett termékkel. Az Ecoflex terméket már nem is forgalmazzuk, helyette a TITAN GT1 PRO FLEX 5W-30 termék van forgalomban, amely tökéletesen megfelel az említatt Corsába.
Üdvözlettel: Olajszaki
Hallottam egy olyan dologról hogy a Fuchs-nak van olyan 2 ütemű motorolaja, amit nem csap ki a Bioetanol (E85). Szóval szeretném teljesen etanol üzemben használni a kis kétütemű Jawa Mustangomat. Ehhez milyen olajat tudna ajánlani?
Valóban létezik ilyen 2-ütemű motorolaj (SILKOLENE PRO KR 2), de egyenlőre ezeket csak gokartokhoz javasoljuk. Az E85 üzemanyag 100%-ban történő alkalmazását nem javasoljuk, mivel a karburátoros motoroknál gyújtási problémák léphetnek fel. Maximum 50-50%-os keverési aránnyal javasolt az alkalmazása.
Üdvözlettel: Olajszaki