Olajszaki

a Fuchs-Oil kenőanyag szakértő blogja

Kawasaki ER-5 2004, 40eKm

2011. november 10. 16:17 - Olajszaki Fuchs Oil

Kawasaki ER-5 2004-es 40.000 km-t futott motorhoz milyen olajat válasszak? Válaszát előre is köszönöm!

 

Figyelembe véve a megadott adatokat, javaslatom a SILKOLENE COMP 4 15W-50-es termék használatát.

Üdvözlettel: Olajszaki!

 
komment
Címkék: Autós Motoros

Opel Astra H 1.7 CDTi (59 kW) 2008, 28 eKm

2011. november 10. 16:16 - Olajszaki Fuchs Oil

Nekem egy 2008-as gyártású, Z17DTL motorkódú Opel Astra Classic autóm van. Eddig 28.000 km-t futott. Az a kérdésem, hogy érdemes-e a Fuchs Titan GT1 Pro Flex 5W-30 olajat használnom hozzá, vagy mást ajánl?

 

Mivel ez egy fiatal és keveset futott autó, ezért javaslom az említett TITAN GT1 PRO FLEX 5W-30 olajunk alkalmazását, mivel ez a termék már rendelkezik az General Motors legjobb minőségi elfogadásával a DEXOS 2-vel, amely ráadásul visszafele is tudja helyettesíteni a korábbi Opel jóváhagyásokat.

Üdvözlettel: Olajszaki!

 
komment
Címkék: Autós

Opel Astra Classic 1.4 16V 2005 75 eKm.

2011. november 10. 16:15 - Olajszaki Fuchs Oil

Egy 2005-ős évjáratú G Astra Classic 1.4 16v Twinport 75000km futott. Évi 7-8ezer kilométert használjuk rövid úton, melyik lenne a legjobb választás a Titan Supersyn Plus 5w-40, v Titan GT1 Pro Flex 5w-30 közül, vagy amit tanácsol. ...

 

Személy szerint, én nem javasolnék 5W-40-es viszkozitású motorolajnál alacsonyabb viszkozitású motorolajat. Javaslatom a TITAN SUPERSYN LONGLIFE 5W-40 termék lenne.

Üdvözlettel: Olajszaki!

 

komment
Címkék: Autós

SSangyong Kyron 2.7 Xdi 4WD

2011. november 10. 16:15 - Olajszaki Fuchs Oil

TITAN SYN MC 10W-40: eddig ezt az olajat használtam a SSangyong Kyron 2.7-es SUV-omhoz. Javasolták többen , hogy praktikus lenne helyette 5W-40-es olajat használni. Az Önök választékából, mit ajánlana? Ára? Az Önök olajai egyébként nem szintetikusak?

 

A TITAN SYN MC termékünk is jó választás az Ön autójába, igaz, hogy ez csak egy rész-szintetikus termék, de ettől függetlenül megfelel. Ha ragaszkodunk a gyári ajánláshoz, akkor a TITAN GT1 5W-40, vagy a TITAN SUPERSYN LONGLIFE 5W-40 termék alkalmazását tudom javasolni. A TITAN FORMEL PLUS 15W-40 és a TITAN SYN MC termékeinken kívül az összes személygépjárműbe való motorolajunk teljesen szintetikus. Árak után kérem érdeklődjön viszonteladóinknál, amelyek elérhetségeit a web főoldalunkon megtalálhat.

Üdvözlettel: Olajszaki!

 
komment
Címkék: Autós

ZIL 131 6.0B V8

2011. november 10. 16:13 - Olajszaki Fuchs Oil

Egy 1988-as évjáratú, orosz, katonai ZIL 131 tipusú terepjáró tehergépkocsi motor és sebességváltó olajáról érdeklődnék, az autóban 3700 km van, korához képest nagyon megkimélt. Ma már nem gyártják, és csak kevés információ van ezzel kapcsolatban. Motorja 6000 ccm benzines V8-as. Kezelési könyve SAE 10W-30-ast ir elő, ami 23 év távlatából már lehet, hogy elavult előirás, én 15W-40-esre gondoltam, megfelelő lenne-e bele? A teherautó csak nagyon ritkán, havi 1-2 szer van használva. Sebességváltó művébe és az osztóművébe a kezelési utasitás SAE-80 E.P., illetve SAE-90 E.P. illetve SAE-140 E.P. ir elő, ami szintén már elavult előirás, ma kapható olajak közül mit tölthetnék bele, milyen motor illetve hajtóműolajat ajánlana? Válaszát köszönöm!

 

Az SAE 10W-30 viszkozitás valószínüleg a hidegebb éghajlatokon történő alkalmazások esetében szükséges. Jelen esetben a 15W-40-es motorolaj teljesen megfelelő. Ajánlanám ide a TITAN UNIVERSAL HD 15W-40-es termékünket. Váltó és osztómű esetén a SAE 80 és SAE 90-es viszkozitási osztályok egyáltalán nem elavultak, sőt még a SAE 140 sem. Hogy ne kelljen túl sokféle kenőanyagot alkalmaznia javasolnám a TITAN SUPERGEAR 80W-90-es termékünk, amely viszkozitásában és minőségi elfogadásában is megfelel a váltó és osztóművek kenési igényeinek kielégítésére. Fontos, hogy olyan hajtóműolajat alkalmazzon, amely egyszerre teljesíti az API GL-4 és GL-5 specifikációt. Az a gyanúm, hogy a váltóba csak GL-4 kellene, de az osztóműbe már GL-5-ös.

Üdvözlettel: Olajszaki!

 
komment

Suzuki Ignis 1.3i 2006.11

2011. november 10. 16:12 - Olajszaki Fuchs Oil

2006 nov. 1,3-as benzines első kerekes Ignisem van. 3 évig a gyári 5W- 30-s olaj helyett 10W-40-es olajat raktak bele a szakszervizbe. Most magam kell cserélnem, mit tegyek ..5W-40 nem lessz vékony? Hátha eszi? Total Q 9000 5W-40?

Ha eddig rendeltetésszerűen alkalmazta az autóját, akkor nem szabad, hogy nagyobb mértékű olajfogyasztás jelentkezzen az 5W-40-es olajra történő átálláskor. Az 5W-30-as olaj alkalmazását kissé túlzásnak tartom egy Suzukiba, de egy 5W-40, vagy egy 10W-40-es motorolajat teljesen jónak tartok. Hivatalból is, én a FUCHS TITAN SUPERSYN 5W-40 olajunkat ajánlom alkalmazásra.

Üdvözlettel: Olajszaki

 
komment
Címkék: Autós

BMW K 1200R Sport

2011. november 10. 16:11 - Olajszaki Fuchs Oil

Kérem segítsenek abban, hogy a kardánhajtáshoz és a motorhoz ajánlott Castrol olajakat milyen Fuchs-ra javasolt átcserélni? Az észteres olajokról megoszlanak a vélemények a normál használat mellett, sőt ellenzik néhányan. A hajtáshoz pedig csak a 80W-90-et láttam jónak, a gyári GL-5 75W-90 helyett?

 

Motorolajnak a SILKOLENE COMP 4 10W-40 terméket tudnám javasolni. Valóban észrevehető különbségek vannak az észterolajok és a normál szintetikus olajok között. A teljesen észter olajalapú motorolajokat inkább csak verseny körülmények közötti használatra javasoljuk. Kardánhajtáshoz a SILKOLENE BOA 80W-90-es termékünket javasolja az olajajánló, mivel a SILKOLENE termékcsaládunkban nincs 75W-90-es hajtóműolaj. Amennyiben szeretne a továbbiakban is 75W-90-es gyári viszkozitásnak megfelelő olajat alkalmazni, abban az esetben javasolnám a TITAN SINTOPOIDE 75W-90-es olajunkat alkalmazásra.

Üdvözlettel: Olajszaki

 
komment
Címkék: Autós Motoros

Lamborghini

2011. november 10. 16:10 - Olajszaki Fuchs Oil

Lamborghini traktorom hajtóművébe a gyártó által ajánlott márka 10W-30, API GL-4, ISO VG 32/46 specifikációval bír. A kérdésem, hogy mit vegyek figyelembe, használhatok-e 80W hajtóműolajat ami GL-4-es, vagy 10W-30-as olajat használjak, ... mert általában az UTTO olajoknak nincs megadva az ISO minősítése és fontos-e ezt figyelembe venni?

Nem is olyan bonyolult ez az eset, mint ahogyan ezt először is látjuk. Egy kicsit azért bővebben kitérek, ha már felmerült ez a kédés a könnyebb eligazodás végett. A mezőgazdaság részére a multifunkciós olajok két nagy csoportját alakították és fejlesztették ki. Az egyik a STOU olajok csoportja (Super Tractor Oils Universal - Szuper Traktor Univerzális Olajok), amely az angol szavak kezdőbetűit jelöli, illetve a másik az UTTO olajok csoportja (Universal Tractor Transmission Oils - Univerzális Traktror Erőátviteli Olajok). A két csoport közötti legnagyobb eltérés abban rejlik, hogy amíg a STOU olajok alkalmasak belsőégésű dízelmotorokban történő alkalmazásra is, addig az UTTO olajok nem. Tehát a STOU olajok alkalmazhatók, motorolajként, hajtómű/váltó és hidraulika olajként egyaránt, míg az UTTO olajok csak hajtómű/váltó és hidraulika olajként a mezőgazdasági gépekben. Mivel ezek univerzális olajok, ezért a gyártók a könnyebb eligazodás végett mindenegyes alkalmazási területhez megadják a szabványos viszkozitási osztályokat és minősítéseket, mint például jelen esetben:

SAE J300 szerint SAE 10W-30-as viszkozitásnak felel meg az autóiparban, ha motorolajról, vagy mezőgazdasági univerzális olajról beszélünk. SAE J306 szerint SAE 80W-s viszkozitásnak felel meg az autóiparban, ha hajtóműolajról beszélünk, illetve teljesítmény szintje és adalékoltsága az API GL-4 minősítésnek megfelelő. Az ISO VG jelölés az ipari olajok viszkozitásának osztályba sorolását adja meg és hidraulika olajként történő alkalmazás esetén jelenti itt, hogy az alkalmazott termék mind a 32-es, mind pedig a 46-os ISO VG osztályt lefedi és alkalmazható mint hidraulika olaj.

Vissza térve a kérdésre, itt az ISO nem minősítést, hanem viszkozitási osztályba sorolást ad meg, így nem probléma, ha nincs a termék leírásán feltüntetve. Amit a traktor hajtómű kenési igényeihez figyelembe kell venni univerzális olajnál, az a SAE 10W-30 vagy 80W-s viszkozitási osztályok, és az API GL-4 minőségi előírás. Ha megengedi Önnek az AGRIFARM STOU MC 10W-30-as olajunk használatát javasolnám.

Remélem sikerült megnyugtatnom és érthetően leírnom a választ. Január végétől indul a gazdálkodók részére egy külön internetes oldalunk, ahol kérdéseket, tapasztalatokat, termékeket és tuti tippeket osztunk meg az érdeklődőkkel. Kérésre dolgozunk ki géptípusra szabott kenési ajánlásokat. Látogasson el awww.agrifarm.hu oldalunkra.

Üdvözlettel: Olajszaki

 
komment
süti beállítások módosítása