Olajcserére lesz esedékes az autóm. Sokan mondják, hogy TDI-be 10W-40 való. Jelenleg TITAN GT 1 SAE 5W-40 van benne és eszi az olajat. Melyik lenne a legmegfelelőbb motorolaj? Mi a különbség a 10W-40 és 5W-40 között? VW GOLF 3 1.9 TDI 1997 215.000 km.
A Titan GT1 5W-40, a piacon található egyike a legjobb minőségű 5W-40-es motorolajoknak. Sok összetevője lehet annak, hogy egy motor eszi az olajat, többek között a motorolaj minősége is. Itt azonban nem hiszem, hogy a minősége miatt fogyna ebből a motorból az olaj. Azt nem írta, hogy mennyi is "az eszi" az olajat és hogy milyen módon használja az autóját. Ne felejtsük el, hogy egy 215 ezer km-t futott autóról beszélünk, ahol az 1-1,5 literes motorolaj fogyasztás sem mondható még soknak 10 ezer km alatt. Sokan mondhatják, hogy a 10W-40 való a TDI-be, de azoknak fogalmuk sincs az olajokról. A 10W-40 mindig visszalépés az 5W-40-hez képest. Általában gyengébb minőségű alapolajokból gyártják őket és a hideg folyási tulajdonságaik is jóval gyengébbek. Viszkozitásuk (le-egyszerűsítve vastagságuk) üzemi hőmérsékleten viszont egy osztályba esik, ebből adódóan csak pár tized mm2/s a különbség közöttük. Tehát hiába gondolják sokan azt, hogy a 10W-40-es olaj vastagabb. Ez természetesen hideg állapotban szemmel is jól látható, mert nehezebben folyik, de ez indításkor csak egy nagy hátránya, mivel a motorok a kopások nagy részét a hideg indítások alkalmával szenvedik el. Amint az olajok elérik a 95 - 115 C-os működési hőmérsékletüket mindketten a SAE 40-es viszkozitási osztály által behatárolt viszkozitással "vastagsággal" rendelkeznek (12,5 < x <16,3 mm2/s 100C-on). A szemléltetés miatt megnézhető a két olajunk erre vonatkozó értéke:
Titan SYN MC SAE 10W-40 (40C-on: 91,7 mm2/s)
(100C-on: 14,0 mm2/s)
Titan GT1 SAE 5W-40 (40C-on: 83,9 mm2/s)
(100C-on: 14,2 mm2/s)
Üdvözlettel: Olajszaki!