A6 Allroad 2.5 Tdi 2003 6-os kézi váltóval szerelt autóba cserélném a váltó és diffi olajat. Kérdésem az, hogy elvileg GL4+ jelölésű olaj megy a váltóba, de az Önök választója GL-5-öt javasol. Külföldi oldalakon olvasottak alapján is vegyes a kép. Sokan írjak csak GL-4+ mehet bele, mert a szinkrongyűrűket megrongálhatja a GL-5. Ezzel szemben valaki már 100 ekm óta használ GL-5 minősítésű olajat a váltójába. Mi igaz ebből az egészből?
Mindez igaz. Nem csak az adalékolás mértékétől, hanem az adalékok fajtájától is függ, hogy az API GL-5-ös elfogadású olajok megfelelők e a váltókban lévő szinkrongyűrűkhöz. Leginkább az aktív kén tartalmú EP adalékkal ellátott termékek azok, amelyek korrodálhatják a szinkrongyűrűket (ha ezek éppen erre érzékeny anyagból készültek). Ha ez a kén tartalom kötött formában (inkatív) van jelen az olajban, akkor nem okozhat problémát a szinkron gyűrűkön. Ennek az autónak a váltójába a Titan Sintofluid SAE 75W-80-as API GL-5-ös (3,3 liter) termékünket tudjuk javasolni. Ezt nyugodtan használhatja. A differenciálművekbe (első: 0,8 liter, hátsó: 1,5 liter) a Titan Sintopoid SAE 75W-90-es olajunkat javasoljuk alkalmazásra.
Üdvözlettel: Olajszaki!