Olajcsere előtt áll szeretett Skoda Octaviam (ez még az 1es octavia) 2004-es 1.9 Tdi motorral ALH motorkóddal, ez még az adagolós 90 lóerős.:) Szeretném kiprobálni a Fuchs 5W-40 motorolajat eddig sok jót hallottam róla, főleg Octavia körben. Eddig mobil super 3000 x1 5W-40-et használtam. Nézegetve az olajválasztót és egyes oldalakat nem tudom eldönteni hogy a SuperSyn 5W-40, vagy a Titan GT1 5W-40 lenne e jó nekem. Ahogy látom mindkettő tudja a VW 505.00-át, bár a GT1 nél láttam a VW 505.01-et is, viszont a Supersyn tudja az ACEA A3/B4-et a Titan GT1 viszont csak az ACEA C3-at.. Katalizátorom van, részecskeszűrőm nincs. Tudna nekem segíteni abban, hogy mi lenne számomra a legjobb választás?
A kérdésére a válasz nagyon egyszerű, a választást illetően, de az indoklás annál bonyolultabb. Az ACEA A/B sorozat még azelőtt jelent meg, hogy az üzemanyagok kéntartalma magasabb is lehetett Európában, mint a jelenlegi < 15 ppm. Ezért ezeknél a sorozatoknál a motorolajok TBN számának elég magasnak kellett lenniük ahhoz, hogy a magas kéntartalomból adódó korrozív termékeket semlegesíteni tudják a motorolajban. Illetve ezek olyan adalékokat is tartalmaztak, amelyek elégésükkel olyan mennyiségű és minőségű szulfáthamut képeztek, amelyek nehezen eltávolíthatók a motorból. Emiatt jelent meg az ACEA C sorozat, amelyben ezeknek az adalékoknak a mennyisége csökkentve van, hogy megfeleljenek a dízel részecske szűrők (DPF) követelményeinek. Mivel azonban az Európában kapható üzemanyagok, kén tartalom szempontjából, azonosak, ezért itt a TBN érték is alacsonyabb értéken tartható. Évekig az ACEA A/B és a C sorozat egyaránt fel voltak tüntetve ugyan azon a terméken, de rájöttek, hogy a két előírás határértékei (TBN) pontosan az A/B és a C sorozatban ütik egymást, ezért megváltoztatták a feltüntetésük megadását. A jelenlegi C sorozat tagjai mindenben tudják az ACAE A/B kategória követelményeit, kivéve a magasabb TBN szám, amelynek igazából Európában nincs is jelentősége, mert a kéntartalom az üzemanyagban egyre alacsonyabb szinten van. Viszont az ACEA C sorozatba tartozó motorolajok előnyei, mint például a kevesebb égéstermék lerakódás, a nem DPF-el szerelt motoroknál is előnyként jelentkezik. Nem beszélve az XTL-Technológiás alapolajunkról, amely a Titan GT1 SAE 5W-40-es termékünk alapját adja. Így mindenképpen ezt a terméket tudom csak Önnek is javasolni.
Üdvözlettel: Olajszaki!