Olajszaki

a Fuchs-Oil kenőanyag szakértő blogja

BMW e30 differenciálműolaj

2016. december 03. 14:52 - Olajszaki Fuchs Oil

BMW e30 típusú, nyitott differenciál művel rendelkező gépkocsim van. Ebbe szeretném a legsűrűbb azaz a 85W-140 viszkozitási indexű hajtómű olajat tölteni. Feltevésem az, hogy a sűrűbb olaj növeli a belső ellenállást és ezáltal egy kismértékű önzárást tudok létrehozni a differenciálműben, ez havon való közlekedésnél lehet előnyös. Élettartam csökkenés nem érdekel, jó felé kapizsgálok?

A 85W-140, az nem viszkozitási index, hanem viszkozitási osztály. Továbbá a sűrűségének semmi köze a viszkozitási osztályhoz. Így igazából ennek a viszkozitási osztálynak történő alkalmazásával csak egy nehezebben folyó olajat fog kapni. Mivel a nyitott differenciálművek szerkezetileg, nem úgy vannak kialakítva, hogy a folyadék szerepet játsszon a zárásukban, ezért csak egy olyan hatást vált ki vele, amellyel csökkenti a motor teljesítményét és növeli az üzemanyag fogyasztását. Mivel a sűrűbb olajnak nagyobb az ellenállása és lassabban is melegszik fel. Nem az élettartam csökkenés a legnagyobb probléma ennek az olajnak az alkalmazásával. Ha gondolja, próbálja meg, de akkor miért nem egy SAE 75W-140-et tölt bele?

Üdvözlettel: Olajszaki!

komment
Címkék: Autós
süti beállítások módosítása