Olajszaki

a Fuchs-Oil kenőanyag szakértő blogja

MTZ 80 motorolaj nyomás probléma

2015. november 02. 22:21 - Olajszaki Fuchs Oil

Mi a különbség a 15W-40 és a 20W-40, vagy 20W-50 motorolajok között? Az lenne a kérdésem, hogy MTZ 80 gépemben 15W-40-es motorolaj van. Indításkor fix az olajnyomásom, amikor melegszik az üzemi hőfok felé, 80 fok körül, akkor fokozatosan elmegy az olajnyomásom. 1982 évjárat. Milyen olajat javasolnál bele 20W-40, 15W-50, vagy 20W-50-es olajat.

A különböző viszkozitási osztályok, az olaj hideg és meleg folyási tulajdonságait adják meg. A "W" előtti érték a hideg folyási tulajdonságaira ad utalás a "W" utáni pedig a meleg oldali viselkedésre. A hideg folyás a hidegindításokkor fontos a másik pedig az üzemanyag fogyasztás, olajfilm vastagság és olajnyomás szempontjából. Leírásából minden valószínűség szerint kopottságból adódóan nem tud a megfelelő olajnyomás kialakulni. Ezzel talán egy magasabb meleg oldali viszkozitású motorolajjal még tud segíteni, amely jelen esetben azt jelenti, hogy 50-es. A 20W-40 csak visszalépés a 15W-40-hez képest, mivel hidegben még nehezebben folyik így az akkumulátort és az indítómotort feleslegesen terheli. Melegen viszont ugyan olyan folyós lesz, mint a 15W-40-es. Így amit tudok Önnek javasolni, az a 15W-50-es, mint például a Titan Trans HD 15W-50-es motorolajunk.

Üdvözlettel: Olajszaki!

komment
Címkék: Mezőgazdaság
süti beállítások módosítása