Nekem egy 2004-es évjáratú 2.0 diesel mazda 6-om van. A gondom hogy az olajszintem olajcsere után 1500 kilométer után a nívópálcán max-ról lement fél állásig ami ha jól tudom kb. fél litert jelent. Tudom hogy vannak típusok amiknél ez normálisnak mondható, kérdésem az lenne hogy az enyém is ezek közé tartozik-e? Az autó egyébként nem füstöl. Az olajbeöntőnél ha leveszem a kupakot jön belőle füst ami ha jól tudom azt jelenti hogy nagy a kartergáz. Voltam vele szervizben ott a szerelő megkért, hogy pörgessem fel 2000-es fordulatra a motort akkor egyáltalán nem jött füst az olajbeöntőnél, és azt mondta ez azt jelenti, hogy nincs gond a kartergázzal. Ez igaz?
Nem hinném, hogy probléma van az autóval. Ha az olajszintet, közvetlenül a feltöltés után ellenőrizte, még az autó első indítása előtt, akkor miután elindította, az a hiányzó mennyiség feltöltötte az olajszűrőt és így a rendszer részévé vált. Az olaj mennyisége a nívó pálcán eléggé változó, erről nem lehet következtetni egyértelműen semmire. Van olyan motor, ahol 0,5 litert is jelenthet, van ahol 1-2 dl-t csak. Ez inkább tapasztalati érték lehet. Figyelje az olajszintet és ha ezután is rohamosan fogy belőle az olaj, akkor valahol meg kell keresni a hibát. Az olaj hőfokától és a keletkező kartergáz mennyiségétől függően több kevesebb füst minden minden motorból távozik a leállítás után az olajbetöltőnél, ha azt a leállítás után közvetlenül levesszük. Véleményem szerint semmi gond nincs az autóval.
Üdvözlettel: Olajszaki!