Kb. egy éve vásároltam Suzuki SX4 1.6 DDIS (9HX, 2008as év végi) autót használtan. Sajnos belekeveredtem az olaj szabványokba, és 2 olajcserét olyan olajjal végeztem, aminek ACEA C2, C3, API CF, SAE 5W-30 minősítése volt. Kb. 1000 km-t vontattam is az autóval, egy 700 kg-os lakókocsit. Itt a honlapon megtaláltam a megfelelő olajat, de az előbb említettel nagyon elrontottam? Esetleg károsodhatott a motor?
Sikerült egy nagyon titokzatos kérdést feltennie. Igazából nem értem, hogy hol is lehet ebbe a probléma elrejtve. Az ACEA C2-C3 specifikációk a piacon lévő legújabb dízel részecskeszűrős személygépkocsi motorok motorolaj igényeit kielégíti. Az API CF-4-nél magasabb elfogadást ne is keressen a piacon, mert ez a személygépkocsikra vonatkozóan itt meg is akadt, de ez most minket ne is zavarjon. Az 5W-30-as viszkozitási osztály pedig egy 4-5 éves autóba teljesen járatos. Nem tudom, hogy ezek után melyik az az olaj, amelyik Ön szerint a megfelelőbb? Amit még figyelembe lehet venni, mint minőségi előírás, az nem más, mint az ACEA B5, amely az alacsony belső súrlódású, üzemanyag takarékos, hosszú csereperiódusú motorolajokra vonatkozik. (Ezt azért lehet figyelembe venni, mert ha jól láttam, akkor nincs ebbe az autóba DPF (dízel részecskeszűrő) beépítve. Szóval ha C1, C2, vagy ACEA B5-ös minőségi követelménnyel és 5W-30-as viszkozitással rendelkező motorolajat használ ebbe az autóba, akkor semmi probléma nem lesz vele. Nagy hibát azzal sem követett el, ha C3-as olajat használt, mert a DPF követelmény szempontjából ugyan azt tudja, mint egy C2-es, csak az üzemanyag, illetve energia takarékosság tekintetében tud kevesebbet a C2-nél. A C3 talán egy kicsivel vastagabb olajfilmet eredményez az alkatrészeken, ezáltal talán még jobb a felületelválasztó (kenő) tulajdonsága. Ha az olajnyomás visszajelző lámpa nem gyulladt ki menet közben és a motort a vontatás után egyszerre ne állította le, akkor nyugodt lehet, hogy a motor nem károsodott a vontatás alatt.
Üdvözlettel: Olajszaki!