Olajszaki

a Fuchs-Oil kenőanyag szakértő blogja

Toyota Hi-ACE 2.4D (1997)

2012. január 20. 11:36 - Olajszaki Fuchs Oil

Most figyeltem fel rá, hogy Hiace 2,4D (1997) csereperiódusát 10e.km.-re javasolja az ajánló. Olajat nem eszik a masina, meg vigyázunk is rá. Tehát ez akkor is igaz, ha GT1 5W-30 ProFlex van benne? Állítólag ez a fajta motor ennyi km alatt is tönkretesz bármilyen olajat, igaz ez?

1997-ben még nem is ismerték az 5W-30-as viszkozitású szintetikus olajokat, ezért szinte az összes autó még 10W-40-es rész-szintetikus olajjal jött ki a gyárból. Illetve 1998 után kezdték el az autógyártók hajtani a hosszú csereperiódusú motorolajokat. A BMW is az első LONGLIFE elfogadását 98-ban adta ki. Előtte csak a BMW SPEZIAL elfogadás létezett, normál csereperiódussal és 10W-40-es viszkozitással. Na, már most az 1997-es Hiace-től se várjuk el, hogy a gyártója 1997-ben már megengedte volna a hosszabb olajcsere periódust. Visszatérve az olajcsere periódus betartására, nem csak az olaj a gyenge láncszem itt, hanem az olajtöltet nagysága, illetve a szűrőrendszer szennyeződés felvevő képessége is jelentős korlátokat állít. Valószínűleg a TITAN GT1 PRO FLEX 5W-30-as olaj kibírja a 30.000 km-t még itt is, de a motort nem erre tervezték. Nem biztos, hogy az olaj tönkremenetel miatt kell azt lecserélni. Az nagyon jó, ha nincs olajfogyasztás, valamint az olajnyomás is megfelelő szinten van, mivel így biztosan van kenése a motornak. Manapság sok kereskedő érvel azzal a módszerrel (helytelenül), hogy az Ő motorolaja kibír ebben az autóban 50.000 km-t is. Természetesen, csak azt felejtik el megkérdezni, hogy ezt a futásteljesítményt milyen körülmények között kell tudnia. (Mennyi idő alatt futja meg ezt? Ez alatt milyen gyakran van hidegindítás? Milyen távokon és terepviszonyok között használják? stb.) A legújabb Hiace dízelmotoroknak is csak 15.000 km az olajcsere periódusuk a legjobb szintetikus olajokkal is, gondolom nem véletlenül. Nem győzöm hangsúlyozni, hogy a különböző olajcégek által üzemeltetett olajválasztók ajánlását, főleg korosabb járműveknél, óvatosan kezeljük, mivel sok esetben a "csúcs" olajok nem hozzák a tőlük elvárt eredményt, illetve nem jelentik az olajcsere periódus automatikus kitolását. Ne felejtsük el, az olajcsere periódust, mindig a gép gyártója szabja meg, hiszen a motort ők tervezték!

Üdvözlettel: Olajszaki!

komment
Címkék: Autós
süti beállítások módosítása