Olajszaki

a Fuchs-Oil kenőanyag szakértő blogja

VW Polo 1.4B 16V 2002, 185eKm

2011. november 11. 09:13 - Olajszaki Fuchs Oil

185.000 km-t futott 2002-es 9n es 1,4 16V VW polóba milyen olajat javasol a Fuchs palettából?

Amennyiben egyéb említésre méltó probléma nincs az autóval, akkor a TITAN SUPERSYN LONGLIFE 5W-40 termékünk alkalmazását javasolnám használatra.

Üdvözlettel: Olajszaki!

 
komment
Címkék: Autós

Werther gyártmányú Silair kompresszor

2011. november 10. 16:29 - Olajszaki Fuchs Oil

Werther típusú Silair csendeskompresszorom van. Szeretnék benne olajat cserélni. A kompresszor úgy néz ki pontosan mint egy hűtőgép kompresszor, csak nem zárt rendszerben van beépítve, hanem sűrítettlevegőt termel. Szeretnék olajat cserélni és nincs semmilyen infom, hogy milyen olaj kellene bele. Köszönöm előre is a segítséget.

Nem egyszerű a megfelelő olaj kiválasztása, ha minimális információ áll a rendelkezésünkre. Nem lett volna hátrányos, ha a kompresszor pontos típusát is megadja. Ebből ugyanis nem derül ki, hogy nem orvosi alkalmazásban használják a berendezést. A gyárilag ajánlott olaj egy teljesen szintetikus termék, ISO VG 32-es viszkozitással, megfelelve a DIN 51506 VDL elfogadásnak. Nos amit tudnék Önnek ajánlani, az csak 20 literes kiszerelésben létezik nálunk, a neve pedig RENOLIN UNISYN OL 32. Gondolom ezt nem kívánja megrendelni mivel ilyen mennyiség legalább 40 évig elég lenne. Gyárilag különben a ROLOIL SINCOM 32E terméket kérik belerakni. Javaslom, hogy inkább ezt rendelje meg bele, mivel ez létezik 500 ml-es kiszerelésben is, és kb.: 20 €/db az ára. Az interneten megtalálhatja és szerintem meg is tudja rendelni.

Sajnos ebből számunkra nem lesz üzlet. :-( Remélem azért tudtam segíteni!

Üdvözlettel: Olajszaki!

 
komment
Címkék: Autós Ipari

Kawasaki II rész

2011. november 10. 16:28 - Olajszaki Fuchs Oil

Köszönöm szépen a gyors és szakszerű választ. Kipróbáltam a motort +10-12fokos környezeti hőmérsékletben és az első indításnál kb. 2-3 másodpercig ég az olajnyomás visszajelző lámpa. Garázsban áll a motor, ott +9,5 fok volt. Mentem a motorral  (nem hajtós üzemmódban) 15-20 km-t, ekkor az üzemi hőmérséklet beállt a szokásos +69-75 fok-ra, majd visszaérve a garázshoz, egy kicsit járt alapjáraton, majd leállítottam. Kb. 5 perc várakozás után (ekkor +91 fokos volt a motor), újra indítottam, de ekkor már nem volt tapasztalható a jelenség. De szeretnék visszajelezni nagyobb külső hőmérsékleti viszonyok mellett is, hogyan viselkedik az olaj a motorban. Viszont volt olyan jelenség is, hogy +15-18 környezeti hőmérsékletben 25-30 km-es út utáni megállást követően, és egy 3/4 órás pihenő után (ekkor +50 fokos volt a motor), észlelhető volt az 1-2 másodperces olajnyomás lámpa visszajelzése. Még egy kérdés, és kérem oszlassa el a kételyeket, miszerint a Fuchs olaj nem újrahasznosított olaj, ugye? Mert sajnos motoros fórumokon sokat lehet erről olvasni, hogy a Fuchs olaj az újrahasznosított olaj. Én természetesen nem hiszem el, mert több márkaszervizzel és tuning műhellyel beszéltem, akik nagyon sok jót mondtak róla és ajánlják is a Kawasakikba. Segítségét,válaszát köszönöm szépen.

 

Nagyon szépen köszönöm a részletes visszajelzését. A leírásból nekem úgy tűnik, hogy ez a jelenség nem csak a Mi termékünk használatakor jött elő először. A külső hőmérséklet emelkedésével egyre jobban rövidül majd ez az olajnyomás visszajelzés. Véleményem szerint ez a nyomás visszajelzés ennek a motorkerékpárnak a sajátossága lehet. A lényeg, hogy ez a visszajelzés nem áll fenn hosszabb ideig, valamint nagy terhelés alatt nem jelenkezik. A választott olaj különben egy felső kategóriás prémium minőségű termék. Megnyugtatom, hogy a FUCHS cégcsoport egyáltalán nem foglalkozik újrahasznosított olajokkal, mivel ez nem vág a profilunkba. Gondolom ezt olyanok terjesztik, akik még nem próbálták termékeinket és elkötelezettek egy másik konkurens márka mellett. Annak azonban örülünk, hogy motoros körökben már ismernek és beszélnek rólunk Magyarországon is. A Kawasakival különben európai szintű együttműködésünk van.

Üdvözlettel: Olajszaki!

 
komment
Címkék: Autós Motoros

Renault Thalia 1.4 8V 2004 100eKm

2011. november 10. 16:27 - Olajszaki Fuchs Oil

Szeretném megtudni Öntől, hogy a Supersyn 5W-40-es olaj jó választás-e a Renault Thalia 1.4 8V 2004-es 100.000 km-t futott autóba. Az autó olajat nem fogyaszt. A család másik két autójában, az Ön ajánlásával, már ezt használjuk.

A FUCHS SUPERSYN 5W-40 termékünk tökéletesen megfelel az Ön által említett Renault Thalia gépkocsiba is.

Üdvözlettel: Olajszaki!

 
komment
Címkék: Autós

Nissan X-trail 2,5B 4x4 2006, 115eKm

2011. november 10. 16:26 - Olajszaki Fuchs Oil

2006-os évjáratú, benzin-gázüzemű Nissan X-trail 2,5 benzines 4x4-es automata autóba melyik olajat ajánlaná? (Motortípus T30-as)  A gépkocsiban kb 115.000 km van, és megkímélt, jó állapotú. A Titan GT1 Pro Gas 5W-30 olajra gondoltam. Jó ez bele? Esztergomban, vagy környékén hol tudnám beszerezni? És miért kell speciális olaj a gázüzem miatt?

 

Főleg azokba a CNG, vagy LPG üzemű autókba ajánlott (ahol a benzin üzem csak másodlagos) a használata a TITAN GT1 PRO GAS 5W-30 termékünknek, ahol a gázzal történő üzemeltetés a benzinhez képest nagyobb arányú. Éppen az üzemanyag fajtája és égése miatt szükségesebb ezeknél a speciálisabb kenőanyag. Ez a termék magas hőmérsékleti stabilitásán kívül rendkívül jó kopás elleni védelemmel és gyújtógyertya tisztaság biztosító tulajdonságokkal rendelkezik. Honlapunkon megtalálhatja az Önhöz legközelebbi viszonteladónkat, akinél érdeklődhat a beszerzési lehetőségekről.

Üdvözlettel: Olajszaki!

 
komment
Címkék: Autós

Kawasaki Ninja ZX6 2007 5632km

2011. november 10. 16:25 - Olajszaki Fuchs Oil

Azt szeretném kérdezni, most volt olajcsere a motorba (2007 Kawasaki Ninja ZX6, 5632 km van a motorban, Fuchs Silkolene Electrosyn Pro4 10W-40 teljes szintetikus) és a motor beindítását követően 1-2 másodpercig villog az olajnyomás jelző piros led, ez az olaj hibája, vagy valami más, egyáltalán hiba ez? Gyári olajszűrő lett beszerelve. Válaszát, segítségét előre is köszönöm szépen.

Nem biztos, hogy ez bármilyen hibára is vissza vezethető probléma. Az 1-2 másodperces villogás, még nem jelent túl nagy problémát. Az már nagyobb gond lenne, ha 10-20 másodpercig folyamatosan világítana. Lehetséges, hogy az olaj nagyon le van hűlve a blokkban és ilyenkor az olajszivattyú nehezebben tudja hirtelen előállítani a megfelelő nyomást. 10-12 C fok alatti környezeti hőmérséklet esetén előfordul gyakran ez a jelenség. Továbbá hideg olajnál az olajszűrő is nagyobb ellenállást jelent az olajáramnak, mint meleg motorolaj esetén. A következő dolgokat kellene megnézni: Van e elég olaj a motorban? Ha a felmelegedett motort újraindítjuk, akkor is jelentkezik-e az előbbi probléma? Véleményem szerint ennek a problémának ilyenkor már nem szabad jelentkeznie. Ha ez így van, akkor mindenképpen az alacsony hőmérséklet a gond. Amint magasabb lesz a környezeti hőmérséklet, akkor ez a probléma már hideg indításkor sem fog jelentkezni. Megköszönném, ha kapnék egy visszajelzést az eredményről!

Üdvözlettel: Olajszaki!

 

 
komment
Címkék: Autós Motoros

Hyundai Tucson 2.0 CRDI 4 WD Automata 2005

2011. november 10. 16:25 - Olajszaki Fuchs Oil

Érdeklődöm, hogy 2005-ös évjáratú Hyundai Tucson 2.0 CRDI 4 WD Automata gépkocsink váltójába megfelel-e a FUCHS titan ATF 4400 folyadék? A gépkönyve szerint Hyundai SP III, Diamond SP III, vagy SK III jóváhagyású folyadék kell hozzá. Az Önök Fuchs olaja rendelkezik-e ezzel az elfogadással? Csere esetén az összes 7,8 literből csak kb 5-5,5 liter folyik le, (ugyanis a teljes mennyiséget a szakszervíz szerint csak a váltó szétszedésével lehetne kicserélni, de ezt nem szokták) így csak ennyit lehet utántölteni. Probléma-e, hogy a régi, kb. 2,5 liter másik olaj keveredik az új folyadékkal?

Igen, a FUCHS TITAN ATF 4400 termékünk megfelel és ezt a terméket is ajánljuk az említett modellbe. A terméket a következő specifikációkat igénylő váltókhoz javasoluk:

  • DEXRON III
  • AISIN WARNER / AW-1
  • BMW MINI 83 22 0 402 413 / 83 22 7 542 290
  • CHRYSLER ATF +3 / +4
  • DAEWOO
  • DAIHATSU ALUMIX ATF MULTI
  • FIAT TYPO T-IV
  • FORD MERCON FORD M2C924-A / M2C922-A1
  • GM 9986195
  • HONDA ATF Z-1
  • HYUNDAI SP III
  • ISUZU BESCO ATF-II/ATF-III
  • JATCO 3100 PL085 / FWD (N402) / JF506E (K17)
  • JWS 3309 / TYPE T-IV
  • KIA SP-III
  • MAZDA ATF D-III/ATF M-3
  • MITSUBISHI SP-II/-III
  • NISSAN MATIC C/D/J
  • SAAB 3309
  • SUBARU ATF OIL/ATF OIL SPECIAL/ATF HP
  • SUZUKI ATF 3309/3317
  • TOYOTA TYPE T/T-II/T-III/T-IV
  • TOYOTA TYPE D-2/WS
  • VW G 052 990 / 055 025
TITAN ATF 4400 keverhető és összeférhető a hagyományos ATF folya­dé­kokkal. Nem probléma, a két olaj keveredése. A nagyobb gond inkább az lehet, hogy a szennyeződések és kopadékok akkor milyen módon tudnak távoznak a váltóból, ha a teljes olajcserét, csak a váltó teljes szétszereléssel lehet megoldani. Nem tűnik ez a váltó ilyen szempontból túlságosan jó konstrukciónak. De mivel részleteiben nem ismerem ezt a váltót, lehet hogy ezt a problémát valamilyen módszerrel megoldották.

Üdvözlettel: Olajszaki!

 
komment

Fiat Punto CVT váltóolaj

2011. november 10. 16:24 - Olajszaki Fuchs Oil

2000-es évjáratú Fiat Punto CVT váltós autóba megfelelő-e a Fuchs Titan ATF CVT olajuk?

Ezek az információk elég kevesek ahhoz, hogy 100%-ban meg tudjam mondani azt, hogy igen. Nem lenne hátrányos ilyenkor, ha minden fontos paraméterét a járműnek megadná, mivel a gyártó, a típus és az évjárat mellett nagyon fontos a hengerűrtartalom, üzemanyag típusa, esetleg teljesítménye kW-ban. Gyakran előfordul, hogy ugyanazon típuson belül eltérő lehet az ajánlás. Jelen esetben megnéztem az összes Punto CVT váltó előírást és megfelel bele az ATF CVT termékünk.

Üdvözlettel: Olajszaki!

 

 
komment

BMW 530D (E39) Tip-Tronic 5 sebességes váltó

2011. november 10. 16:24 - Olajszaki Fuchs Oil

Szeretném megtudni milyen típusú olajat tehetnék az E39 530D BMW autómata tip tronik 5 sebességes(GM)-es váltómba, ami a legolcsóbb és a legjobb?

Ha valóban GM váltóval van az autó szerelve, akkor olcsóbb terméknek a TITAN ATF 4000 termékünket, ha azonban, jobb minőségű, de drágább termékre vágyna, akkor a TITAN ATF 6000SL tudom javasolni. Mindkét termék megfelel az előírásoknak és követelményeknek.

Üdvözlettel: Olajszaki!

 
komment
süti beállítások módosítása