Olajszaki

a Fuchs-Oil kenőanyag szakértő blogja

Suzuki GSF 1200 Bandit 26.000 km

2011. november 11. 09:22 - Olajszaki Fuchs Oil

2005-ös évjáratú, 26.000 km-t futott, 1.2-es Bandithoz szeretnék olajat venni. A gépkönyvi előírás 10W-40. Szeretném megkérdezni, hogy a finomabban működő váltó érdekében, tehetek-e bele 10W-50-es olajat, vagy a motornak jobb a 40-es? És lenne még egy kérdésem. Az öregebb gépekbe, de sokszor még az újabb típusokba sem javasolják a szakik sok esetben a full szintetikus olajokat, pedig elméletileg minden szinten jobban teljesítenek. Miért van ez?

 

Természetesen tehetsz bele 10W-50-es olajat, de ezzel nem fogod elérni önmagában a kívánt finomabb váltó működést. Ha ez a lényeg, akkor maradj inkább a 10W-40-nél. A 10W-50-es hidegen nehezebben folyik és melegen sem lesz annyira folyós, mint a 10W-40-es. Ha nem indokolja semmi a váltást, akkor inkább maradjunk a gyárilag javasolt viszkozitási osztálynál. Igazából nem tudom, hogy a szakik miért nem javasolják a full szintetikus olajok alkalmazását. Talán erről őket kellene megkérdezni.

Üdvözlettel: Olajszaki!

 
komment
Címkék: Autós Motoros

Kawasaki GPZ 500S (1997)

2011. november 11. 09:22 - Olajszaki Fuchs Oil

Van egy KAWASAKI GPZ 500S típusú motorom 1997 kiadás. Érdekelne, hogy milyen olajat ajánlasz beletenni a motorba. A  kollégám a SILKOLENE COMP 4 20W-50-re esküszik, neked mi a véleményed erről az olajról.

 

Sajnos azt nem tudom, hogy a kollégádnak miyen motorja van, amelybe ezt az olajat használja, de elhiszem, hogy esküszik rá. Ez az olaj is egy kiváló termék, akárcsak a Silkolen család többi tagja. Az általad említett motor típusba is tökéletes megfelel. Ezen már csak finomítani lehetne esetleg. Például a könnyebb kapcsolhatóság miatt lehetne alkalmazni a SILKOLEN COMP 4 15W-50-es terméket is. Ez a termék hűvösebb időben is könnyebb indíthatóságot és az üzem meleg állapot eléréséig könnyebb kapcsolhatóságot eredményezne.

Üdvözlettel: Olajszaki!

 
komment
Címkék: Autós Motoros

Fiat Grande Punto Multijet 1.3 ccm

2011. november 11. 09:21 - Olajszaki Fuchs Oil

Fiat Grande Punto Multijet 1.3 ccm, tipusú autómba milyen motorolajat javasol? Én a Supersyn 5W-40 és a Supersyn Plus 5W-40 olajak közül gondoltam valamelyikre.

 

Sajnos ebből az autó pontos behatárolását nem tudom tökéletesen megtenni. Ebből nem derül ki, hogy ez az 55, vagy a 66 kW-os verzió, illetve van e benne DPF (dízel részecskeszűrő), vagy nincs. Nos ha van benne DPF, akkor mindenképpen a TITAN GT1 PRO C-2 5W-30 termékünk alkalmazását javasolnám, amennyiben nincs, akkor a TITAN GT1 5W-40 termék alkalmazása lenne a legmegfelelőbb! Kérném Önt, hogy a jövőben minden fontos paramétert adjon meg, mint pl.: évjárat, teljesítmény, vagy lóerő, futott km, DPF igen/nem, stb. Előre is köszönöm!

Üdvözlettel: Olajszaki!

 
komment
Címkék: Autós

VW Golf IV 1.9 TDI, 110LE,

2011. november 11. 09:20 - Olajszaki Fuchs Oil

Olyan kérdésem lenne, hogy egy Golf IV 1,9 TDi 110 lovas váltójában eddig 75W-90-es olaj volt, a Fuchs termékeket forgalmazó partnerünk most a TITAN SINTOFLUID 75W-80 terméket ajánlotta. A kérdés, hogy jól tette-e és hogy a váltóolajoknál mit  jelent a 75 és a 80 ugyanazt mint a motorolajoknál vagy más a rendszer. A 75W-80 elvileg hígabb, hidegen mint a 75W-90? és melegen? erre szeretnék választ kapni.

 

Hasonlóan a motorolajokhoz, a váltóolajokat is viszkozitási osztályba sorolták, csak itt a motorolajtól való könnyebb megkülönböztetés végett 75-től felfele kezdték el a hajtóműolajok számozását. A számok ugyan azt jelentik, mint a motorolajoknál. A W előtti szám vonatkozik a téli klímaviszonyok közötti folyási tulajdonságokra, amíg a W betű utáni szám, a nyári hőmérsékleti viszonyok közötti tulajdonságokra. Így jöttek létre a következő viszkozitási osztályok (75W, 75W-80, 75W-85, 75W-90, 75W-140, 80W, 80W-85, 80W-90, 80W-140, 85W-90, 85W-140, 90, 140). A 75W-80-as viszkozitású olaj hidegen és melegen is "hígabb", mint a 75W-90-es. Az előnyei itt, hogy hideg indításkor a kézi kapcsolású váltó sokkal könnyeben jár, mint egy 75W-90-es esetében. Felmelegedett állapotban pedig, mivel vékonyabb, kisebb az ellenállása és kevesebb veszteséget okoz az erőátvitelben, melyből üzemanyag megtakarítás keletkezik. Igazából a váltóolajoknál is a teljesítményszint a legmeghatározóbb, a viszkozitás mellett. Ha nincs meg a megfelelő teljesítményszint, akkor az adalékok mennyisége és minőségis alacsonyabb és vékony olajnál még az olajfilm vastagság sem tudja védeni az alkatrészeket. Ha a termék megfelelő minőségű, akkor a személygépkocsik kézi kapcsolású váltója esetén csak előnyökkel járhat az alacsonyabb viszkozitású termék használata.

Üdvözlettel: Olajszaki!

 
komment
Címkék: Autós

Suzuki Swift 1.3B, 2000

2011. november 11. 09:17 - Olajszaki Fuchs Oil

Suzuki Swift Sedan 1.3 (2000 évjárat) keresek szervókormányba olajat. Kérem adjon tanácsot melyiket rakhatom bele a termékeik közül, esetleg ha tud információt adni a feltöltési mennyiségről azt megköszönném, mert a gépkönyvbe nem találtam erről adatot.

Az említett gépkocsi szervókormányába a TITAN ATF 3000 termékünket tudom ajánlani. Feltöltési mennyisége 0,7 liter.

Üdvözlettel: Olajszaki!

 
komment
Címkék: Autós

Opel Vectra A 1.6i, 1995, 300 eKm

2011. november 11. 09:17 - Olajszaki Fuchs Oil

Van egy Vectra A-m, 1995-ös, ami már 300.000 Km-t futott, de szépen muzsikál. C16NZ motorról van szó, 1.6-os. Január óta LPG üzemmel is megy. Tavaly 15W-40-es olajat használtam Valvoline Maxlife-ot, amivel szinte semmit nem fogyasztott, elégedett  voltam vele. Majd valaki javaslatára 10W-40-re váltottam, mert azt mondta, hogy az nem erőlteti annyira a motort télen. De ezzel az olajjal jobban megnőtt a fogyasztása is sajnos. 1000 Km-terenként 4-5 deci, míg a 15W-40-essel szinte alig volt mérhető. Kérdésem az lenne,hogy használhatom-e a 15W-40-es olajat az említett márkából, mert az kevesebbet fogyaszt, vagy tényleg nem olyan jó, mint a 10W-40. Kérem, segítsen eldönteni ezt. Köszönöm előre is válaszát.

 

Ismét bebizonyosodott számunkra, hogy egy idősebb autóba nem felelnek meg az újabb feljesztésű vékonyabb olajok. Menjünk vissza az időben egy kicsit. 1998-ban szinte még ismeretlenek voltak a 10W-40-es viszkozitású olajok, nem beszélve az 5W-40-ről. Az autógyártók a motorjaik tervezésénél azzal számoltak, hogy 15W-40-es viszkozitási osztályú olajjal üzemeltetik autóikat. Ennek megfelelően az olajellátó rendszer minden egyes elemét erre tervezték és méretezték. A másik oka a magasabb viszkozitású olajok alkalmazásának abban rejlett, hogy az akkori gyártástechnológia adta tűrések és illesztések még nem tették lehetővé a mai finom illesztések elérését, így a motorolajnak a kenési, hűtési feladata mellett jelentősebb szerepet kapott a tömítés. Ekkor azonban még nem is gondoltak arra, hogy ezek a motorok egyszer elérik majd a 300.000 futott kilómétert és a kopások a motorban még jobban előtérbe helyezik az olaj tömítő szerepét.

A 10W-40-es olaj használatával a téli hidegindítás valóban kedvezőbb kenési körülményeket biztosít a motor számára, mivel az indítomotor a 10W-40-es viszkozitású hideg olajat könnyebben átforgatja, így az indítomotor áramfelvétele az akkumlátorról kisebb lesz és az olaj előbb eljut a kenési helyekre. Így a hidegindítás okozta kopások jóval kisebbek lesznek. Azonban üzemmeleg állapotban ez az olaj vissza "hígul" így a nagyobb illesztési hézagokon jobban el is szökik és az égéstérbe kerülve elég. A 10W-40-es olajok minőségüket tekintve, mindig jobb minőséget képviselnek, de csak azokon a helyeken, ahol a fizikai paramétereik megfelelnek az elvárt igényeknek. Itt egy jó megoldás lehet, a visszatérés a 15W-40-es viszkozitású olajra. Hivatalból azonban nem mondhatom, hogy a versenytársunk 15W-40-es olaját alkalmazza, de mivel mindenképpen szeretnék a segítségére lenni, ezért ajánlanék Önnek egy alternatív megoldást, amely alkalmazásával minden problémája egyszerre megoldódik. Javasolnám Önnek a TITAN CFE MC 10W-40 termékünk alkalmazását. Igaz, hogy ez a termék is a 10W-40-es viszkozitási osztályba tartozik, de a piacon található hasonló viszkozitású termékekhez képest ez szilárd kenőanyag adalékot tartalmaz, ezáltal csökkenti a kopást, a motorzajt, sokkal jobban tömít, ugyanakkor a téli hidegindítást is megkönnyíti. Ha kipróbálja ezt a terméket, garantálom, hogy többet más olajat nem is akar majd használni ebbe az autóba.

Üdvözlettel: Olajszaki!

 
komment
Címkék: Autós

Hyundai H 200 D4b 212 eKm.

2011. november 11. 09:15 - Olajszaki Fuchs Oil

Egy Hyundai H 200-as kis tgk. van. Db4 turbos motorral szerelve, 212 ezer km van az autóban. Most szeretnék olajat cserélni és a fenti olajra gondoltam. Kérem szakértő segítségét.

A TITAN CFE MC 10W-40 termék egy nagyon jó választás, a kopott, sok km-t futott, zajos motorok üzemeltetéséhez. A szilárd kenőanyag tartalma segít csökkenteni az olajfogyasztást, elősegíti a halkabb üzemelést. Minden képpen ajánlanám a régebbi típusú gépjárművekhez.

Üdvözlettel: Olajszaki!

 
komment
Címkék: Autós

Peugeot 206 SW 1.4B

2011. november 11. 09:15 - Olajszaki Fuchs Oil

Kérdésem az lenne, milyen olajat javasol egy Peugeot 206 SW 1.4 benzines ( 75 Hp ) autóba? A kocsinak a legjobbat szeretném adni, így műszakilag a legjobb választásra lennék kíváncsi. Az autó normál használatban van, rövid utak nem jellemzőek.

Nem lenne hátrány, ha minden esetben az autó évjáratát is megadnák a kérdés feltevésekor, hogy a lehető legpontosabb választ tudjuk adni. Az említett autóba a TITAN SYN MC 10W-40, vagy a TITAN SUPERSYN LONGLIFE 5W-40 termékeket tudnám javasolni. Mindkét termék tökéletesen megfelel az igényeknek.

Üdvözlettel: Olajszaki!

 
komment
Címkék: Autós

Alu megmunkálás emulzióval

2011. november 11. 09:14 - Olajszaki Fuchs Oil

Alumínium anyagokat esztergálunk, marunk, fúrunk, menetet mángorlunk, vágunk. Az olaj koncentrációja megfelelő-e 6-7 % között? Pl.: gyémántszerszámhoz zsírosabb hűtőfolyadék szükséges?

 

Erre a kérdésre sajnos konkrét választ nem tudok adni, mivel ez egy nagyon összetett, több tényezős kérdés. Elvileg elég kellene, hogy legyen a 6-7%-os koncentráció, ha olyan a hűtő-kenő folyadék, amely kenőképesség szempontjából magasan adalékolt. Mivel azonban nem ismerem a jelenleg alkalmazott terméket, illetve a megmunkált alapanyag összetételét, így nem tudom megmondani, hogy ez elégséges-e, vagy sem. A nem megfelelő kenőképesség a fúrók és a menet mángorlók élettartamában, illetve a furatokon, vagy meneteken jelenik meg legelőször. Ha ezek valamelyikénél nem megfelelő a felületi minőség, vagy a szerszám élettartam, akkor nem elég a 6-7%-os koncentráció. Ilyenkor lehet még próbálkozni a koncentráció emelésével 10-12%-ig, de ha ez sem hozza meg a kívánt eredményt, akkor egy másik hűtő-kenő folyadékot kell választani, amely valóban működik 6-7%-on is.

Azt, hogy a gyémánt szerszámokhoz zsírosabb hűtőfolyadékra van szükség, így ebben a formában nem jelenthetjük ki. Ez megint csak a megmunkálási paraméterek, megmunkált anyag minősége, elérni kívánt felületi minőség stb. határozza meg. Valójában a gyémánt szerszámok kemény, kopásálló tulajdonságokkal rendelkeznek, így az ilyen szerszám alkalmazásánál szénacélok esetében nem is annyira szükséges a zsírosabb hűtő-kenő folyadék. Ellenben a rozsdamentes és lágy alumíniumokkal szemben, ahol az élrátét képződés elkerülése, valamint a felületi minőség javítása végett javallott a zsírosabb olajok alkalmazása. Amennyiben bővebb információra lenne szüksége, kérem keressen meg bennünk telefonon.

Üdvözlettel: Olajszaki!

 
komment
Címkék: Metál Autós Ipari
süti beállítások módosítása