Olajszaki

a Fuchs-Oil kenőanyag szakértő blogja

Opel Astra 1,4i (1999) motorolaj

2013. március 18. 12:06 - Olajszaki Fuchs Oil

Van nekem egy Opel Astra 1999 évj x14nz motorkódú 1.4-es kocsim, amit csináltuk vele, hengerfej felujításon esett át fullba, eddig Castrol Magnatec 10W-40 volt benne. A felújitás óta elmentem vele 2 500 km -t és elégé eszegette az olajat, most töltöttem bele az Önök termékéből a Titan CFE MC 10W-40-ből, mert hallottam, hogy segít abban, hogy az olajfogyasztás csökkenjen a grafitos szemcsék miatt. Kérdésem, hogy ez valóban segiteni fog-e?

Tovább
komment
Címkék: Autós

Honda Accord 2.0i 280 eKm (1997)

2013. március 11. 12:06 - Olajszaki Fuchs Oil

Azzal a kérdéssel fordulok Önhöz, hogy a gépjárművembe milyen olajat javasolna? Típus: Honda Accord 1997 2.0i. Km: 280.000 km.
Illetve lenne egy másik kérdésem a viszkozitási indexről. Ön szerint melyik a jobb?
A olaj: 40 C: 96,8mm²/s, 100 C: 14,2mm²/s
B Olaj: 40 C: 92,1mm²/s, 100 C: 14,4 mm²/s
Kérem a választott olajat indokolja is, hogy miért, mi alapján választotta!

Tovább
komment
Címkék: Autós

A motorolajok viszkozitási osztályának értelmezése!

2013. március 08. 16:41 - Olajszaki Fuchs Oil

Szeretnék egy kis belelátást nyerni a motorolajok tulajdonságaiba. Az olajok adatlapjain megadnak kinematikai viszkozitás értékeket 40°C és 100°C-on. Amennyire általam ismert fogalmak ezek, a kinematikai viszkozitás az olaj „folyékonyságát” adja meg. Kérdésem ebből fakad: Adott egy 10W-60-as motorolaj, melynek a biztonsági adatlap szerint a 40°C hőmérsékleten mért kinematikai viszkozitása ~150 mm2/s. Ellenben egy átlagos 10W-40-es motorolajé 100 mm2/s körül van (nem is beszélve az 5W-40-es olajakról, melyeknek 80 körüli ugyanez az érték).  Valóban lehet ilyen hatalmas különbség két 10W-s olaj között, vagy ezek az adatok inkább csak félrevezetőek a földi halandók számára?
Maga szerint egy ilyen 10W-60-as motorolaj (mely az autómnak a kizárólagos gyári előírása) képes téli időjárási viszonyok között (akár egy csípős reggeli -20°C-os kinti hőmérséklet esetén) hidegindításkor ugyanolyan kenést biztosítani, mint tegyük fel egy 10W-40-es? Hisz ha nem tévedek, ez a kinematikai viszkozitás sokat elárul arról, hogy milyen gyorsan tudja az olajszivattyú az olajat eljuttatni mindenhova.
A melegoldali viszkozitással ellenben nagyon félve játszanék csak, (bár erről rendkívüli módon megoszlanak a vélemények), de a kérdéses motor információim szerint rendkívül magas üzemi hőmérsékletű, és ezért igényli a 60-as melegoldali viszkozitást. Ezek miatt némileg tanácstalan vagyok, 2004-es Alfa Romeo 156 2.0 JTS autómba milyen olajat használjak.

Tovább
komment
Címkék: Autós

Audi A4 2.0 143 Le (2009) multitronic váltóolaj

2013. március 06. 10:04 - Olajszaki Fuchs Oil

Audi A4 2009.09 hó diesel 2000 cm3 143 LE, multitronic váltóba szeretnék olajat. A gyári számú olaj G 052 516 A2, ez helyettesíthető-e a Castrol Transmax Dex III. Multivehicle olajjal vagy az önök által forgalmazott olaj valamelyikével. Tudomásom szerint 8 L olaj kell a váltóba, de ezt egyszerre nem lehet leengedni, ezért csak bizonyos mennyiséget cserélnek alkalmanként. Szeretném megkérdezni, hogy ez valóban így van-e.

Tovább
komment

Kawasaki ZX-6R (636) 2002

2013. március 05. 16:47 - Olajszaki Fuchs Oil

Motoromba, egy 2002-es Kawasaki ZX-6R 636-ba, eddig Silkolene Comp 4 15W-50-es olajat használtam. Habár a gépkönyv 10W-40, 10W-50, 20W-40 és 20W-50 olajat ír elő. Leginkább utcai, túra használatban van a motor. Az eddig használt olajat egyáltalán nem "ette". Ön szerint maradhatok ennél a viszkozitásnál, vagy tartsam meg a gépkönyv szerintieket, illetve mit javasol?

Tovább
komment
Címkék: Autós Motoros
süti beállítások módosítása