Motoromba, egy 2002-es Kawasaki ZX-6R 636-ba, eddig Silkolene Comp 4 15W-50-es olajat használtam. Habár a gépkönyv 10W-40, 10W-50, 20W-40 és 20W-50 olajat ír elő. Leginkább utcai, túra használatban van a motor. Az eddig használt olajat egyáltalán nem "ette". Ön szerint maradhatok ennél a viszkozitásnál, vagy tartsam meg a gépkönyv szerintieket, illetve mit javasol?
A használat módját, az éghajlati viszonyokat, a gépkönyvi előírásokat és az eddigi tapasztalatokat figyelembe véve, nyugodtan visszaállhat a 10W-40-es motorolaj viszkozitásra. A motor ezt a viszkozitású olajat sem fogja "enni". Viszont nyerhet vele plusz lóerőt, üzemanyag megtakarítást, biztosítja a megbízható téli és nyári használatot, a könnyű indíthatóságot és a gyors bemelegedését a motornak, mialatt megfelelő védelmet biztosít a kopások és a hidegindítás okozta károsodások ellen. Javulhat az előzőekhez képest a kapcsolási komfort, könnyebb, gyorsabb sebességváltás. Igazából semmi nem idokolta eddig sem a 15W-50-es viszkozitású olaj alkalmazását.
Üdvözlettel: Olajszaki!