Az aktuális szabvány a gépjárművemhez a PSA B 71 2296 ezt is használok, kérdésem csak, hogy a téli hónapokban használhatnák e viszkózusabb hígabb olajat, sajnos sok rövid távú közlekedés miatt, amit tavasszal vissza is cserélnék! Motor állapot jó olajfogyasztás nem tapasztalható. Tudna ajánlani konkrét terméket?
A viszkózusabb és a hígabb, pont ellentettjei egymásnak. A viszkózusabb azt jelenti, hogy vastagabb, kevésbé folyik. Javaslom, hogy a kérdését konkretizáljuk. Ennek a szabványnak megfelelő viszkozitási osztály, ha minden igaz, akkor a SAE 5W-40-es. Amely ha az elejét nézzük a viszkozitási osztálynak (5W), akkor -30C-ig garantálja az olaj hideg folyási tulajdonságait. A 40-es megadja az olaj üzemi állapotában a motorolaj vastagságát (kenőfilm vastagság), amelyet nem igazán érdemes túlzottan csökkenteni, hacsak nem hosszú távokon használjuk az autót. Pont a téli rövid távú alkalmazások esetén lép fel az a probléma, hogy az autó sokat megy hideg motorral és ilyenkor a befecskendező rendszer jóval több üzemanyagot fecskendez be az égéstérbe, amely nem is tud elégni. Ez az üzemanyag ilyenkor a motorolajba köt ki, amellyel csökkenti annak viszkozitását (vastagságát, kenőképességét, lobbanáspontját). Ebben az esetben ezért jobb, ha télen egy 40-es viszkozitási osztályú olajat alkalmazunk, mert annak a viszkozitása később éri el a kritikus értéket az üzemanyag hígulása miatt. Ettől függetlenül érdemes tavasszal lecserélni az olajat a futott km-től függetlenül. Javasolt termékünk a Titan Supersyn SAE 5W-40, vagy a Titan GT1 SAE 5W-40.
Üdvözlettel: Olajszaki!