Olajszaki

a Fuchs-Oil kenőanyag szakértő blogja

Mazda 3 G120 motorolaj

2017. május 02. 11:10 - Olajszaki Fuchs Oil

Csak utólag vettem észre, hogy a Mazda 3 G 120 autóba - a márkaszerviz által ajánlott "O" revíziós olajcserekor (kb. 2000 km futásteljesítmény) "Mazda Original Oil Ultra 5W-30" olaj került betöltésre. (0W-20 skyactiv helyett). Reklamálásomra a szerviz "megnyugtatott", hogy ez nem okoz semmilyen gondot. Kérdésem: viszonylag sok,  rövid városi használat mellett (automata váltós az autó, ezért jellemzően alacsony fordulatszám tartományban üzemel) okozhat-e ez problémát? (Az 1 éves szervizig várhatóan 8-9 ezer km-t fogok még autózni.)

Nem feltétlenül járt rosszabbul a betöltött 5W-30-as olajjal. A rövid városi használat a nagy köbcentis benzines motorok halála is lesz rövid távon a 0W-20-as motorolajok használatával és az előírt olajcsere periódusok betartásával. Sajnos a sok rövid távú használat során locsoljuk a benzint az olajba, amely drasztikusan rövid idő alatt leviszi annyira a 0W-20-as olajok meleg oldali viszkozitását, hogy azok elvesztik kenésüket és szét koptatják a motort. Az biztos, hogy nagyon üzemanyag és energia takarékos viszkozitási osztály, csak az nem mindegy hogy hogyan üzemeltetjük vele a motorokat. A fékpadi teszteken nagyon jól viselkednek szó se róla, de azok hogy működnek?. (Hosszan és terheléssel!) A valóságban azonban, a bele kerülő benzin, amely a rövidtávú  használat során nem tud belőle kipárologni, annyira lecsökkenti a viszkozitását, hogy már akár 5000 km alatt is előfordulhat, hogy a kopásfémek mértéke drasztikusan megjelenik a motorolajban. Ez azt jelenti, hogy a csapágyak, vezérmű alkatrészek, gyűrűk, dugattyúk kopása a tervezettnél gyorsabb lefolyású lesz. Javaslom, hogy maradjon az 5W-30-as viszkozitási osztályú terméknél és lehetőleg minél gyakrabban cseréltessen olajat! Az autója és az Ön érdekében!

Üdvözlettel: Olajszaki!

komment
Címkék: Autós
süti beállítások módosítása