Azzal a kérdéssel fordulok hozzátok hogy DPF-es Mazda 5, 11.000 km után 1 liter olajat kellet után tölteni. Ez normális-e? Hallottam, már olyat, hogy DPF-nél nem lehet olaj szint csökkenés csak növekedés, valaki meg azt mondta, hogy normális.
Ez egy nagyon összetett dolog, így ennyi információból sajnos nem lehet világot megváltó következéseket levonni. Egyáltalán milyen évjáratú ez az autó, milyen motorral van szerelve és ez a 11 ezer km az első volt neki, vagy már a sokadik 11 ezer km-e után kellett bele olajat tölteni? Általában ez soknak mondható, de ez sem biztos, hogy nem normális. Milyen használatban van az autó? Városi, európai országok közötti ingázós, stb. Milyen %-ban oszlanak meg az ilyen utak a 11 ezer km-en? Általában ha nagyon sokat megy az autó hidegen és a regenerálása is gyakran meg van szakítva, akkor jellemzően nőnie kellene a motorolaj szintnek, de ez a gázolaj hozzáfolyásából adódik. Ha viszont hosszú távokon alkalmazzák és rendesen pörgetik, akkor a kopásokból, az alapolaj minőségből stb. adódóan csökken az olajszint általában. Több információval tovább tudjuk gondolni a jelenséget.
Üdvözlettel: Olajszaki!