Van egy Mitsubishi Colt CZT, 2006-os 1.5 Turbós kocsim. Gyárilag 150 le. Sok módosításon ment át, eléggé ki van hegyezve a gyári motor. Nagy egyedi intercooler. 60-as kipufogórendszer sport katalizátorral. Forge lefújó K&N Pod Filter. Egy gyári tunningos Brabus chip tuning. 1.3 bar turbónyomás 1.1 megtartottal. 48.000 km van a kocsiban! Jelenleg 219.6 Le és 295.2 Nm Eddig Fuchs GT1 5W-40 ment bele. Gondolkodom lenne e értelme áttérni a TITAN RACE PRO S 10W-50-re.
Csak azért, mert a motor fel van húzva, még Önmagában nem indokolt, hogy egy jóval vastagabb olajat használjunk. Vegyük figyelembe, hogy jön a tél és ilyenkor a vastagabb olajok lassabban melegednek fel, és amíg nem üzem melegek, a motornak sokkal nagyobb ellenállást kell leküzdenie a működésekor. Továbbá indításkor lassabban ér el a kenési helyekre és feleslegesen túlterheljük az akkumulátort és az indítómotort. A fogyasztásról ne is beszéljünk. Ne felejtsük el, hogy ennél az autónál még mindig csak egy kis térfogatú motorról beszélünk, annak ellenére, hogy belenyúltak és gondolom, hogy nem állandó tőgázon hajtjuk mindenhol. Én a tél előtt semmiképpen sem gondolkodnék egy vastagabb olaj alkalmazásán, mert lehet, hogy összetételében jobb a versenyolaj, de a hátrányai is előjönnek a nem ideális üzemelési körülmények között.
Üdvözlettel: Olajszaki!