Megoldást keresek egy Fiat motor gyenge pontjának kezelésére. JTD 1.9 Diesel 150 Le a motor. A gyenge pontja a szívósor négy pillangószelepjét vezérlő rudazat főcsuklója (műanyag) és az egyenként leágazó pillangószelepek fém rudazata és a műanyag csuklók kikopása. Kérdésem az lenne, hogy milyen kenéssel lehetne kitolni a kopás okozta szerviz intervallumot?
Műanyag/fém anyagpárosítások kenésére elsősorban szilikon zsírokat alkalmazunk, vagy egy ennél is speciálisabb, viszont jóval drágább PFPE + PTFE összetételű kenőzsírokat. Ha a leírt kenési helyet nem a motorolaj keni, és ha van rá mód, hogy oda kenőzsírt juttassunk, akkor ezek jöhetnek szóba. Jól tapadnak, hőállóak és kompatibilisek a műanyagokkal! Amit tudnék első körben javasolni, az a Renolit SI 400 M termékünk.
Üdvözlettel: Olajszaki!