Az lenne a kérdésem hogy vettem egy Subaru WRX STI 2007-est és eddig Motul 15W-50 jártam. De ez az olaj észter bázisú és azt hallottam, hogy felhigulhat, és emiatt eheti az olajat az autóm. A kérdésem az lenne Őn milyen olajat ajánlana ebbe az autóba. Nem verseny célra használom, de verseny alkatrészekkel van meg építve (dugó, hajtókarcsapagyak, stb.)
Minden olaj felhigulhat, ha az üzemelésből (versenyzés) kifolyólag nagy mennyiségű benzin kerül bele. Ez nem csak az észter alapú motorolajokra igaz. Az elnyíródásból (magas mechanikai + hő terhelésből) adódóan, ugyancsak előfordulhat a viszkozitás esése ("felhigulás") azonban ez az észterolajokra legkevésbé jellemző. Az összes többi olaj sokkal gyorsabban nyíródik el, mint az észterolaj. Az észterolajok stabilitásukban (hő és mechanikai), kenési tulajdonságukban, hőállóságukban messze a legjobb olajok a piacon. Igazából viszont nem is értem a Subaru tulajdonosok gondolkodását, hogy miért is használják a 15W-50-es olajat. Csak negatív hatása van a motor müködésére és az üzemeltetésre. Az 50-es oldalt még megértem, hogy kell a vastagabb olajfilm a meleg üzemeltetésnél, de minek a 15W, ha hidegben "órákig"kell melegíteni, hogy a megfelelő olajhőfok meg legyen. A motorok hideg a indítások alkalmávall szenvedik el a legnagyobb kopásokat. Most egy olyan motor konstrukciónál, amely kényes a kenésre, miért kell egy olyan olajat alkalmazni, amely a lehető leglassabban jut el a kenési helyekre indításkor. Hajtós, pörgetős alkalmazás esetén személy szerint a FUCHS TITAN RACE PRO S 10W-50-es olajnál sűrűbbet nem raknék bele. Arany középút lehet még a TITAN SUPERSYN 5W-50-es olaj, de ha valaki rövid távon, télen és főleg városban használja, akkor a TITAN GT1 5W-40 is szóba jöhet. Az utóbbival csökken a fogyasztás, gyorsabban átolajozódik és felmelegedik a motor, illetve az akkumulátort is kíméljük, mert az önindító kevesebb áramot fog felvenni a motor megforgatásakor.
Üdvözlettel: Olajszaki!