Olajszaki

a Fuchs-Oil kenőanyag szakértő blogja

Seat Leon 1.8T 20V 230 eKm, (2002) motorolaj?

2014. március 04. 14:27 - Olajszaki Fuchs Oil

A kérdésem elég egyszerű... és bonyolult is egyben (persze, lehet, hogy csak nekem). Az autó évjárata 2002-es, AUQ motorkóddal. Két éve vettem (előtte egy 2000-es évjáratú 1.6-os 8 szelepes 4-es Golfom volt). A Golfban nagyon bevált a 10W-40-es ENEOS olaj. Ezt tettem bele  a Seat-ba is, de nagyon "ette". Seat fórumon ajánlották a Midland Synova 5W-40-es olajat, azt állítva, hogy ezt nem fogja "enni"! Lecseréltem, tényleg nem "ette"! Első kérdésem, hogy ez, hogyan lehetséges? A második kérdésem, hogy most rendeltem éppen Fuchs Titan GT1 Pro Flex 5W-30-as olajat, és a véleményét szeretném kérni, hogy jól döntöttem-e? Nem túl híg ez az olaj (230.000 km van a kocsiban egyébként)? Az Eneos olajjal az is baj volt, hogy "csörgött" tőle a motor. A Midland-al nem volt semmi gond. Most váltottam, mert állítólag ez az olaj jó a turbófeltöltős autóknak!

Azt csak gondolja, hogy az eredeti japán olajjal nem volt baja a golfjának. Csak mert nem vette le a szelepfedelet, ne gondolja, hogy jót tett neki. Eltérő évjárat, eltérő motor konstrukció, jelentősen eltérő olajminőség. Kell ezt még ennél jobban magyarázni? A 10W-40-es olajok nem elégítik ki a modern motorok kenőanyag igényeit. Nem mondom, hogy jótt tett a Seat motorjának a 10W-40-es olaj. Az olajfogyasztás nagyon sok mindenből jöhet, nem csak a szerkezeti elemek kopásából, de általában ez a legnagyobb probléma. Önnél viszont valószínűleg azért ette, mert nagyon magas volt a párolgási vesztesége. Ha nem eszi most az 5W-40-es olajat, akkor a Pro Flex sem lesz vékony.

Üdvözlettel: Olajszaki!

komment
Címkék: Autós
süti beállítások módosítása