Van egy Honda Accordom, 2.2 iDtec, 2009. 6. havi, 133 ekm, folyamatosan növekszik az olajszint, 2 havonta cserélem az olajat. Többször volt részecskeszűrő problémája, de a Honda szakszervízben azt mondták, hogy az olajszint emelkedéssel nem tudnak mit tenni. Valami ötlet esetleg?
A leírtakból gondolom, hogy nagyon sokszor használja az autót rövid távokon, gyakori hidegindítással és olyan állapotban is leállítja már, amikor a motor még fel sem melegedett rendesen üzemi hőfokra. A részecskeszűrő gondok és az olajszint növekedés is ebből adódik. Az olajszint a bekerülő, de el nem égett gázolaj, motorolajhoz való hozzáfolyásából adódik. Sajnos ennek számos hátránya van, az egyik, hogy lemossa a hengerfalról az olajat, valamint csökkenti a viszkozitását az olajnak, amely nem tudja ellátni a kenési feladatait, továbbá lecsökkenti a lobbanáspontját ezáltal még több olaj párolog el, tovább terhelve a részecskeszűrőt. A többlet gázolajra a részecskeszűrő regenerálásához (kiégetéséhez) lenne szüksége az autónak, de mivel nincs meg a megfelelő üzemi hőfok, fordulatszám és tartós működés, ezért a kipufogóütemben befeccskendezett gázolaj nem a részecskeszűrőbe kerül, hogy ott segítse a lerakódott korom kiégetését, hanem a hengerfalon lejutva bekerül az olajteknőbe. Sajnos hogyha a használat módján nem tud drasztikusan változtatni, akkor marad a nagyon gyakori olajcsere. Ez a jelenség különben szinte mindennapos azoknál az autóknál, amelyek dízelek, részecskeszűrősek és nagyon rövid távokon vannak használva. Ugyan ilyen jelenséggel találkoztunk már VW Golf VI 1.6 CRTDI-nél is. Egy benzines autóval jobban járt volna.
Üdvözlettel: Olajszaki!