Van egy 21 éves elég jónak mondott motor állapotú Opel Calibrám a C20xe motorral (110 kw 16 szelep), 1992-s, 217.000 km-rel. Eddig már vagy 4 éve Fuchs Syn Mc 10W-40-t használok bele és igazából nincs is vele bajom, sőt sokan dícsérik, de mindig incselkednek mások nekem a Castrol Magnatec 10W-40-s olajjal, hogy miért nem azt teszek bele, mivel az már a hidegindítás pillanatában is bevonattal védi a motort meg hasonlók...! Kérdésem az lenne, hogy ezeket mind tudja az én általam használt Fuchs Syn MC 10W-40 is, vagy városi használatra ill. sportosan is használom néha (meg néha vidéken is) jobb lenne a castrol magnatec? Most akkor melyik a jobb olaj?
A jelek szerint még nem olvasta az olaj hamisításokról szóló cikkeket. Ebben kimondottan a Castrol termékei voltak érintettek. Most megjelenő hologramos megkülönböztetés is csak ideig óráig fogja megvédeni a márkát. Na, de ez nem a mi problémánk. Vissza térve a kérdésére az eredeti Castrol Magnatec és a Fuchs SYN MC 10W-40-es olaj, ugyan azt a teljesítményszintet nyújtja. Átlagos alkalmazási körülmények között a felhasználók 99,9%-a nem is tud különbséget tenni olaj és olaj között. Javasolni azt tudom, hogy ne higgyen az internetes szakértőknek, akik esküsznek valamire, amelyet a reklámokban láttak és minden médiában ezt tömik beléjük. Abban higgyen, amit már kipróbált és bizonyított. Amit mondtak Önnek, hogy a hidegindítás pillanatában is már bevonattal védi a motort nem teljesen korrekt megfogalmazás, mivel térben és időben mindenképpen vannak elcsúszások. Gondoljon bele, mitől lenne más az egyik 10W-40-es olaj hidegen, mint a másik. Ugyan azt a hidegfolyási tulajdonságot adja mindegyik, mivel ez szabványban van rögzítve. A motor leállítása után az olaj nagy része visszafolyik az olajteknőbe. Attól függően, hogy milyen hideg van és az olaj mennyire van "besűrűsödve", függ az átolajozódás ideje. A motor akkor szenvedi el a legnagyobb kopást, amikor hidegen van indítva. Amikor üzemmeleg, megfelelő a szűrűse, nyomása, minősége és áramlása, akkor a motorok kopása szinte "0". Az átolajozódás idejét a motor és a kenőanyaggyártók azzal próbálják minimálisra csökkenteni, hogy a hidegoldali viszkozitást (5W, 0W) egyre és egyre lejebb viszik, és ehhez nagyon speciális alapolajokat használnak, amelyek nem a 800 Ft/L-es kategóriából kerülnek ki. Ahhoz, hogy az indítás pillanatában a motor összes gépelemén ott legyen a kenőfilm, ehhez olyan adalékok kellenek, amelyek már az indítás előtt is ott vannak a felületeken. De ilyen adalékok nincsenek ezekben az olajokban, mivel ezek olyan speciális adaékok, amelyek a leállítás után a fémfelületekhez kötődnek és nem engedik azokat teljes kenés nélkül az indítás első tized másodberceiben sem. Ezek kémiája viszont nem fér össze a modern katalizátorok és dízel részecskeszűrők igényivel. Így arra hajtanak, minnél vékonyabb és jobb alapolajokkal csökkentsék az átolajozódás idejét. Ebből most nem azt akartam kihozni, hogy használjon 0W-20-as olajat, mert az a másik véglet. De ezeknél az autóknál sokat jelenthet akár egy 5W-40-es olaj alkalmazása is. Így azt akarom csak mondani, ha nincsenek a 10W-40-es olajjal olajfogyasztási problémái, de mégis szeretne egy kicsivel előrébb lépni, akkor használja a TITAN SUPERSYN LONGLIFE 5W-40-es termékünket.
Egy utolsó megjegyzés had tegyek: A mi termékeinket még szerencsére nem hamisítják!
Üdvözlettel: Olajszaki!