Az lenne a kérdésem, hogy vam nekem egy Honda CBR 919RR, hideg motorral, nem igazán megy mindig a váltás, leszedtem a szervizkönyvet, és abba 10W-40-es olajat ír a gyár! Viszont akitől vettem a Hondát, ő azt mondta, hogy 3 éve: Castrol Power 1 Racing 4T 10W-50 full szintetikus olajat tőlt bele! Nem eszi, nem fogy belőle egy csepp sem, igaza volt! Csak a váltó nem úgy megy ahogy kellene! És ezért le szeretném cserélni Motul 5100 10W-40-re! Ezzel csak annyi a gond hogy 100%-osan nem jön ki a benne lévő olaj :(. Marad benne kb 6 deci! De ahhoz szét kellene bontsam a blokkot, hogy minden csepp kijöjjön! Nem lesz e nekem probléma belőle ha 10W-50 keveredik a 10W-40-el? Esetleg annyi hogy fel fog habzani? Vagy nyugodtan át lehet térni 10W-40-re? A motul 5100-ről, nagyon sok jót hallottam, ezért döntöttem mellete!
A benne maradó olajjal való keveredés nem szabad, hogy gondot okozzon. Még habzási problémának sem szabad jelentkeznie. Lehet, hogy az olaj lecserélése segíteni fog a váltási nehézségeken, de mindenképpen érdemes indulás előtt főleg a nagy hengerűrtaltalmű motorokat alapjáraton járatni. Valószínűleg túl vastag volt neki hidegen a 10W-50-es olaj. Próba szerencse!
Üdvözlettel: Olajszaki!