Van egy Toyota Yaris 1.0c gépjárművem. 140.000 km-ert futott. Eszi az olajat. 8.000 km alatt 1,4 liter olat kellett beletöltenem. Nem füstöl, nem olajos sehol. A jelenséget az előző szerviznél vettük észre. A kuplungja volt egyszer kicserélve 110.000 km-nél. Édesapám használja és a fogyasztás a mániája, 100 km/h felett nem is nagyon ment. Van esetleg tipp?
Volt benne olaj? :-)) Ha ez az autó 2005-2009 közötti évjáratú, akkor 3,1 - 3,3 liter a teljes feltöltési kapacitása olajszűrővel együtt. 8.000 km alatt az 1,4 liter valóban sok egy benzines autónál, főleg hogy a csereperiódus 15.000 km. Ha az utolsó olajcsere alkalmával a nívópálca felső jelzése közelébe felöntötték, még akkor is sok ez az 1,4 literes utántöltögetés. Nem minden esetben kell, hogy látványos módon, nagy füst kíséretében égjen el az olaj, ez már általában az utolsó stádium a nagy motorfelújítás előtt. Milyen problémák okozhatják a túlzott motorolaj fogyasztást?
1. Használat módja! Ha gyakran használják rövid távon, sokszori hidegindítással, akkor sok benzin kerül bele, amely csökkenti az olaj viszkozitását és növeli a párolgási hajlamát.
2. Befecskendezési probléma, amikor a befecskendezés olyankor is megtörténik, amikor nincs sűrítés. Ilyenkor az üzemanyag megint csak az olajba kerül.
3. Alacsony minőségű motorolaj alkalmazása. A gyenge alapolaj minőségű motorolajok egyik jellemző tulajdonsága, hogy az alapolaj párolgásra jelentős mértékben hajlamos, így megint csak eltűnhet a motorból.
Első lépésként javasolnám, hogy amint lehet vigyük el egy olajcserére az autót és egy nagyon jó minőségű olajjal (pl.: Titan GT1 PRO FLEX 5W-30) töltsük fel a motort a felső nívó közelébe. Jegyezzük meg, hogy hol volt ez a szint és ezután figyeljük az olajszint változását. Ne töltsünk rá addig, amíg ez szint nem megy le az alsó nívóig. Ha ezt elértük, akkor tültsük vissza az olajat az eredeti szintig. Jegyezzük fel a futott km-t és a betöltött olaj mennyiségét. Ha nagyon gyorsan lefogy az olaj, akkor mindenképpen érdemes azonnal szervibe vinni az autót és alaposan átvizsgáltatni, mert egy jó olajjal utántöltés nélkül ki kellene bírnia cserétől cseréig. Addig is azt próbáluk meg ellenőrizni, hogy nincs e az olajnak benzin szaga, mert ha jellegzetesen érezzük rajta a benzin szagot, akkor a motor kenése már nem lesz megfelelő, mivel a benzin lemossa az olajat a hengerfalról és annyira felhígítja, hogy nem lesz képes az egyéb szerkezeti elemeket sem kenni.
Üdvözlettel: Olajszaki!