Két kérdésem van. Kawasaki ZZR 1100 -as motoromban olajat cseréltem, de nem csak az olajleeresztőt tekertem ki hanem az olajteknőt is leszedtem és az olaj hűtőből is kicsepegtettem az olajat. Miután összeszereltem feltöltöttem a megfelelő kenőanyaggal és beindítottam járattam egy darabig s amikor leállítottam egy vékony réteg habot láttam az olaj tetején az ellenőrző ablakon át. Semmilyen vegyszert nem használtam nem mostam ki a blokkot. Mi eredményezheti ezt a jelenséget,
Olajos elektromos kompresszorban alkalmazható e 10W-40-es olaj, Köszönöm válaszát!
Mivel ilyen alapos olajcserét végzett, valószínűleg a rendszerben visszamaradt extra levegő mennyiség keveredett csak össze a friss motorolajjal. Ez okozhatta a motorolaj enyhe felhabzását. Miután kilevegősödik az olaj, ez a habzás is abba fog maradni. A következő indítás, leállítás után valószínűleg nem is fogja ezt már tapasztalni.
Ha csak egy kisebb teljesítményű garázs kompresszorról van szó, akkor minden bizonnyal megfelelő lesz bele a 10W-40-es motorolaj. Sokszor a kompresszorgyártók tényleg motorolajat írnak elő a berendezéseikbe.
Üdvözlettel: Olajszaki!