Olajszaki

a Fuchs-Oil kenőanyag szakértő blogja

VW Golf IV 1.4 16V 142 eKm (1999)

2012. július 24. 11:09 - Olajszaki Fuchs Oil

1999-es évjáratú 1.4 16V, VW Golf IV-es  tipusú autóm van, 142.000 km. Castrol 10W-40 Magnatec volt benne, de elég jól ette. Mit ajánl?

Ha az autó oldaláról nézzük a dolgokat, akkor azt kell mondanom, hogy ennyi km után, a benzines motornak, még nem szabadna ennie az olajat. Ha nem az olaj lesz ebben a hibás, akkor viszont a motort kellene megnézetni, mivel valahol egy elég jelentős kopás okozza a magasabb olajfogyasztást. Illetve jobb esetben még a használatból adódhat túlzott olajfogyasztás, ha nagyon rövid távon alkalmazza az autót és gyakori a hidagindítás. Ilyenkor jelentősen megnőhet még az olajfogyasztás, de ekkor a 15.000 km-es csereperiódust el is lehet felejteni.

Ha az olajat nézzük, akkor első körben tegyük fel a kérdést, hogy ez valóban az a Magnatec, amelyet a Castrol gyárt? Manapság elég sok probléma van az ismeretlen helyről származó olajokkal, de mivel "ócsó" így ez senkit nem érdekel. Vajon miért "ócsó"? Érdemes elgondolkodni rajta.

Javaslatom, hogy rakjon bele egy jó minőségű olajat, amely megbízható forrásból származik. pl.: TITAN GT1 5W-40! Ennek az alkalamzásával sok mindenre fényt deríthetünk, mint például: ha az alapolaj minősége volt gyenge, akkor ezzel a termékkel az olajfogyasztásnak drasztikusan vissza kell esnie. Ha a használat módja miatt volt az olajfogyasztás magasabb, akkor ez is kiderül ebből, mivel ez egy környezeti hőmérsékleten jobban folyó olaj, így a hidegindításoknál előbb eléri a kenendő felületeket és az üzemi hőmérsékletet is sokkal előbb felmelegszik. Nem kell félnie, üzemmeleg olajnál mindkét viszkozitási osztályú (10W-40, 5W-40) terméknek ugyan annyi a viszkozitása (100C-on), így az olajfilm vastagsága is ugyan akkora. Ha viszont mindezek ellenére is ugyan olyan magas lesz az olajfogyasztás, akkor biztos hogy mechanikai kopások okozzák a többlet olajfogyasztást. Ilyenkor még esetleg tehetünk egy próbát a szilárd kenőanyag tartalmú motorolaj (TITAN CFE MC 5W-40, 10W-40) alkalmazásával, de hosszútávon jobb ha betervezünk egy motor felújítást. Ugyanis ezek a termékek fokozottan tudja tömíteni a kisebb kopások által okozott réseket egy bizonyos mértékig. Javasolhattam volna egyből ezt az utolsó megoldást is, de akkor nem tudnánk meg semmit a jelenség kialakulásának okáról. Így mindenképpen a leírtak szerinti eljárást kellene követni.

Üdvözlettel: Olajszaki!

komment
Címkék: Autós
süti beállítások módosítása