Olajszaki

a Fuchs-Oil kenőanyag szakértő blogja

MTZ 80 (1994)

2012. április 02. 11:48 - Olajszaki Fuchs Oil

Az iránt érdeklődöm, hogy az 1994-es gyártási évű MTZ 80-as traktorom hajtóművébe (sebességváltó, differenciálmű és közlőmű (darázsderék) 80W-90 viszkozitású, API GL GL 5 teljesítményszintű olaj alkalmas-e. Az ismertetőben az szerepelt, hogy a GL 5 teljesítményszintű olaj az alacsonyabb követelményszintű helyekre nem mindig alkalmas. Vásároljak esetleg API GL-4-eset? A gépet télen nem használom így 80W-140-es viszkozatásút alkalmazhatok-e? A váltóban egy helyen van tűgörgős csapágy.

Az API GL-5-ös teljesítményszint a szinkronizált sebességváltóknál okozhat gondot, ha az ott alkalmazott szinkrongyűrűk színesfémből vannak. Ilyenkor előfordulhat, hogy a kenőanyagban lévő adalékok elkorrodálják a szinkrongyűrűket. Mivel azonban az MTZ váltója nem szinkronizált, így ott ilyen probléma nem léphet fel. Manapság a kenőanyaggyártók úgy hidalják át ezt a problémát, hogy másfajta adalékcsomagot alkalmaznak, így a színesfém alkatrészek nem károsodnak. Ha API GL-4/GL-5 elfogadással egyszerre találkozik, akkor ilyen adalékcsomagot alkalmaztak. Viszont a differenciálműnek és a közlőműnek egyaránt szüksége van az API GL-5 teljesítményszintű olajra. Nyugodtan használja a 80W-90-es API GL-5-ös olajat. Annak ellenére, hogy a traktort télen nem használja, nem javaslom a 80W-140-es termék használatát. Ez a termék már annyival "sűrűbb", hogy rontja a váltó kapcsolási tulajdonságait és az üzemanyag fogyasztásban is ronthat a helyzeten. Önnek tökéletes választás lehet az AGRIFARM GEAR 80W-90-es termékünk. Ajánlom figyelmébe!

 

Üdvözlettel: Olajszaki!

komment
süti beállítások módosítása