Üdv! A kérdésem a következő lenne, megfelelő olaj lenne az autómba a GT1 Pro Flex 5W-30 XTL? A tanácsadó szerint jó. Nem találtam semmi adatot arról, hogy a HTHS viszkozitása mekkora értékű az átlag 150C-on. Az autó Ibiza Cupra 1.8T 180LE 2005-évj, gyakran járok vele magas fordulaton, ezért édekelne hogy magas-e a HTHS-értéke. Eddig Supersyn 5W-40-et használtam, az ősszel szeretnék váltani.
Mielőtt bármit is mondanék először tisztázzuk a HTHS viszkozitás lényegét. A HTHS viszkozitás 150 °C-fok hőmérsékleten, intenzív nyíró igénybevétel mellett mért dinamikai viszkozitás. Viszkozitásmódosító adalékot tartalmazó kenőanyagban ugyanazon hőmérsékleten más - alacsonyabb - viszkozitás mérhető intenzív nyírás mellett, mint kis nyíró igénybevétel esetén. Általános tapasztalat, hogy az alacsony HTHS viszkozitású olajok (általában: 2,9 mPas < HTHS viszkozitás < 3,5 mPas), mérsékelt belső súrlódásuk folytán üzemanyag-takarékossági szempontból nagyon hatékonyak. Ugyanakkor vékony kenőfilmet képeznek, amely csak ennek a körülménynek a figyelembevételével tervezett járműmotorok esetében bizonyul megfelelőnek. A közepes vagy magas HTHS viszkozitású motorolajok (HTHS viszkozitás > 3,5 mPas) ezzel szemben kevésbé energiatakarékosak, de nagyobb kenési biztonságot nyújtanak.
Szóval a szóban forgó TITAN GT1 PRO FLEX 5W-30-as olajunk, mivel rendelkezik az ACEA C3 minőségi elfogadással, ebből fakadóan a HTHS értéke adódik, amely >3,5mPas. (ACEA C3: Viszkozitásstabil, közepes hamutartalmú motorolajok részecskeszűrővel és hármas funkciójú katalizátorral ellátott személygépkocsi és könnyű haszongépjármű motorokhoz. Az e kategóriába tartozó termékek HTHS viszkozitása 3,5 mPas-nál nagyobb. Megnövelik a részecskeszűrő és a katalizátor élettartamát. Figyelmeztetés: ezek az olajok bizonyos motorokban nem alkalmazhatók. Ilyen esetben a gépkönyvi és gyártói előírásokat be kell tartani.)
Összegezve a leírtakat, a PRO FLEX 5W-30 (XTL) termékünk az egyik legjobb választás ehhez az autóhoz.
Üdvözlettel: Olajszaki!