Olajszaki

a Fuchs-Oil kenőanyag szakértő blogja

MB E 220 CDI (W211) 2002

2011. november 11. 09:37 - Olajszaki Fuchs Oil

2002-es Mercedes E 220 cdi (W211) szgk-ba, milyen olajat ajánl, ill a MoS2-tartalmú olajat, ebbe a motorba előnyösnek tartja-e?

 

A 2000 után gyártott autókba, főleg Mercedesekbe nem ajánlanám a MoS2 tartalmú olajok alkalmazását. Javasolnám inkább a TITAN GT1 5W-40 termékünk alkalmazását, amennyiben egyéb jellegzetes probléma nem figyelhető meg az említett autónál.

Üdvözlettel: Olajszaki!

 
komment
Címkék: Autós

Opel Astra G 1.4B 2005. 93 eKm

2011. november 11. 09:37 - Olajszaki Fuchs Oil

Érdeklődnék, hogy 2005-ös évjáratú, 1,4 Opel Astra G-be ajánlja e a Mobil 1 New Life 0W-40 motorolajat? 93.000 km-t futott.

Nem azért nem ajánlom, mert Mobil, hanem mert a 0W-40-es olaj egy kissé vékony a motornak. Ajánlanám, hogy 5W-30, vagy 5W-40-es viszkozitásúnál ne használjon alacsonyabb viszkozitású olajat. Különben a motorolaj nyomással gondjai adódhatnak és a hidrotőkék kenése sem lesz megfelelő, ezáltal azok hangosabbak lesznek. Javasolnám a TITAN GT1 PRO FLEX 5W-30, vagy TITAN GT1 5W-40 termékünk alkalmazását.

Üdvözlettel: Olajszaki!

 

 
komment
Címkék: Autós

Seat Ibiza Cupra 1.8T 180LE 2005

2011. november 11. 09:36 - Olajszaki Fuchs Oil

Üdv! A kérdésem a következő lenne, megfelelő olaj lenne az autómba a GT1 Pro Flex 5W-30 XTL? A tanácsadó szerint jó. Nem találtam semmi adatot arról, hogy a HTHS viszkozitása mekkora értékű az átlag 150C-on. Az autó Ibiza Cupra 1.8T 180LE 2005-évj, gyakran járok vele magas fordulaton, ezért édekelne hogy magas-e a HTHS-értéke. Eddig Supersyn 5W-40-et használtam, az ősszel szeretnék váltani.

 

Mielőtt bármit is mondanék először tisztázzuk a HTHS viszkozitás lényegét. A HTHS viszkozitás 150 °C-fok hőmérsékleten, intenzív nyíró igénybevétel mellett mért dinamikai viszkozitás. Viszkozitásmódosító adalékot tartalmazó kenőanyagban ugyanazon hőmérsékleten más - alacsonyabb - viszkozitás mérhető intenzív nyírás mellett, mint kis nyíró igénybevétel esetén. Általános tapasztalat, hogy az alacsony HTHS viszkozitású olajok (általában: 2,9 mPas < HTHS viszkozitás < 3,5 mPas), mérsékelt belső súrlódásuk folytán üzemanyag-takarékossági szempontból nagyon hatékonyak. Ugyanakkor vékony kenőfilmet képeznek, amely csak ennek a körülménynek a figyelembevételével tervezett járműmotorok esetében bizonyul megfelelőnek. A közepes vagy magas HTHS viszkozitású motorolajok (HTHS viszkozitás > 3,5 mPas) ezzel szemben kevésbé energiatakarékosak, de nagyobb kenési biztonságot nyújtanak.

Szóval a szóban forgó TITAN GT1 PRO FLEX 5W-30-as olajunk, mivel rendelkezik az ACEA C3 minőségi elfogadással, ebből fakadóan a HTHS értéke adódik, amely >3,5mPas. (ACEA C3:  Viszkozitásstabil, közepes hamutartalmú motorolajok részecskeszűrővel és hármas funkciójú katalizátorral ellátott személygépkocsi és könnyű haszongépjármű motorokhoz. Az e kategóriába tartozó termékek HTHS viszkozitása 3,5 mPas-nál nagyobb. Megnövelik a részecskeszűrő és a katalizátor élettartamát. Figyelmeztetés: ezek az olajok bizonyos motorokban nem alkalmazhatók. Ilyen esetben a gépkönyvi és gyártói előírásokat be kell tartani.)

Összegezve a leírtakat, a PRO FLEX 5W-30 (XTL) termékünk az egyik legjobb választás ehhez az autóhoz.

Üdvözlettel: Olajszaki!

 
komment
Címkék: Autós

Honda Gold Wing GL 1800 11 éves

2011. november 11. 09:35 - Olajszaki Fuchs Oil

Van egy 6 hengeres Honda Gold Wing GL 1800 cm3 11 éves motorom elkezdte eszegetni az olajat. Eddig Repsol 4T Sintetyco-t használtam. Mivel tudnám kiváltani, ami vastagabb és talán nem fogyna belőle. (6.000 km kb.: 0.8-1l a fogyás, ajánlottak Fuchs 10W-50-et)

Meg lehet próbálni a SILKOLENE PRO 4 PLUS 10W-50 alkalmazását ebben az esetben és megnézni, hogy az olajfogyasztás milyen mértékben változik. Valójában az ajánlás 5W-40-es, vagy 10W-40-es lenne. Arról sajnos nincs információm, hogy ez a motor száraz karteres-e, vagy sem? Ha igen, akkor fokozottan oda kell figyelni az olajnyomás értékére, mivel viszkózusabb olajok almalmazásánál a vákuumszivattyú, amely visszapumpálja az olajat a tartályba lehet hogy nem tudja visszanyomni a kartelből az olajat és így kenési hiány léphet fel a motornál. Illetve, ha a hidrotőkék zajosabbak lesznek, akkor jobb, ha visszatér a 10W-40-es olajra. A magasabb olajfogyasztás még mindig csak kisebb probléma, mint a kenés hiányából adódó kopások.

Üdvözlettel: Olajszaki!

 
komment
Címkék: Autós Motoros

Opel Astra 1.4 Ecotec 120 eKm

2011. november 11. 09:35 - Olajszaki Fuchs Oil

Van egy 2004. 12. havi Opel Astra GCC  1.4 típ. Ecotec motoros szgk-m, ami 120.000 km futott. (motorkód. Z14XE) Második tulaja vagyok. A jármû ritkán van használva heti, v. havi rendszerességgel és akkor autópályás közlekedés kb. 300-400 km. Milyen olaj lenne az ideális a motor egészségének védelme érdekében?

Ebbe a típusba, ezeknél a használati körülményeknél, megfelelő egy 10W-40-es olaj is, mint pl.: a TITAN SYN MC 10W-40 termékünk. Ha ennél jobbat akar és teljesen szintetikusat, akkor még a TITAN SUPERSYN LONGLIFE 5W-40-et tudnám bele ajánlani.

Üdvözlettel: Olajszaki!

 
komment
Címkék: Autós

6 hengeres motorkerékpár 1800 cm3

2011. november 11. 09:34 - Olajszaki Fuchs Oil

Van egy 6 hengeres 1800 cm3 11 éves motorom elkezdte eszegetni az olajat. Eddig Repsol 4T Sintetyco-t használtam. Mivel tudnám kiváltani ami vastagabb és talán nem fogyna belőle. (6.000 km kb.: 0.8-1l a fogyás, ajánlottak Fuchs 10W-50-et)

 

Sajnos ezek alapján az adatok alapján nem lehet pontos ajánlást adni. Lehet, hogy egy magasabb viszkozitási osztályú motorolaj ad majd valamilyen javulást, de lehet az is, hogy negatív hatást vált ki. Meg kellene adni a jármű gyártmányát és pontos típusát, ahhoz hogy megbízható ajánlást tudjunk adni.

Üdvözlettel: Olajszaki!

 
komment
Címkék: Autós Motoros

Mazda 6 RF-5C D 75.000 km

2011. november 11. 09:34 - Olajszaki Fuchs Oil

Mazda6 RF-5C diesel motoros autómba milyen olajat javasol? Honlapjukon Titan GT1 olajból többfélét kínál. 75.000 km van az autóban, nagyon hosszú távokat nem járok, autópálya max.: 150-200 km.

Amely terméket tudnám Önnek biztosan ajánlani, az a TITAN GT1 PRO C-1 5W-30-as termék. Ez a termék kimondottan a Mazda személygépkocsik legújabb követelményeinek kielégítésére lett már fejlesztve. Ha az autó dízel részecske szűrővel rendelkezik, akkor pedig egyértelműen csak ez a termék jó bele. Nem lett volna hátrányos, ha az évjáratot, kW/Le, cm3, adatokat is megadta volna.

Üdvözlettel: Olajszaki!

 
komment
Címkék: Autós

Suzuki SX4 1.9 DDiS

2011. november 11. 09:32 - Olajszaki Fuchs Oil

Egy részecskeszűrővel szerelt Suzuki SX 4 1.9 DDIS -em van, lassan 60.000 km van benne. A gyárilag előírt Shell Helix Ultra 5W-40, ACEA B3 vagy B4 minőségű olajat Fuchs-ra szeretném cserélni. Nem szeretném már a számítógépre bízni a dolgokat ezért inkább a továbbiakban 15.000 km-ként lecserélném az olajat! A kérdésem az volna, hogy Ön melyik típust ajánlaná helyette?

 

Ha valóban részecskeszűrős az autó, akkor az ACEA B3, B4 önmagában semmit sem jelent. Részecske szűrős autók motorolaj igényeit az ACEA C sorozat fedi le. Esetünkben az ACEA C3 az amelyet kell, hogy tudjon a motorolajunk. Használatra javasolnám a TITAN GT1 5W-40 termékünket. Különben a gyári motorolajcsere periódus is 15.000 km, vagy 12 hónap.

Üdvözlettel: Olajszaki!

 
komment
Címkék: Autós

Mercedes-Benz E200 CDI (W210) 2001.

2011. november 11. 09:31 - Olajszaki Fuchs Oil

Szeretném én lecserélni az automata váltómban az olajat. Ez egy Mercedes E200 CDI, 2001-es (W210). Azt már tudom, hogy Titan ATF 3353-as olaj kell bele, csak azt nem, hogy pontosan hány liter, ha a szűrőt is lecserélem?  Gyárilag nincs nívópálca, így elég nehéz beállítani a szintet.

 

Sajnos pontos információim nekem sincsenek az olajtöltet mennyiségéről. Azt tudom, hogy 6,3 és 9 liter közötti az olajmennyiség. Legtöbb esetben a 9 liter a gyári feltöltés mennyiségét adja meg, amíg a kisebb szám a csere mennyiséget, mivel a váltó szétszerelése nélkül nem lehet a teljes olajtöltetet leengedni. De ettől vannak eltérések. Javasolnám az autó használati utasításának átvizsgálását, hogy nincs e benne bővebb leírás a váltó olajcseréjének menetéről. Illetve, hogy a váltón nincsenek e olyan jelzések, hogy hol kellene lennie az olajszintnek. Esetleg a betöltőnyílása eleve úgy van kialakítva (függőleges oldalon elhelyezett betöltő nyílás), hogy egy adott mennyiségű olajnál nem is tölthető bele több. Ha ezek alapján sem sikerül egyértelműen megtudni, hogy mennyi is a váltó feltöltési mennyisége, akkor javaslom, hogy forduljon a Mercedes vezérképviseletéhez és kérdezze meg őket. Ha ez sem működne, akkor Fót-on van egy nagyon jó szakember, aki autómata váltók javításával foglalkozik és nagyon benne van a MB váltók szerelésében is. Ő esetleg tudna segíteni.

Üdvözlettel: Olajszaki!

 
komment
süti beállítások módosítása